05 Ocak 2019, Cumartesi 22:47
Ankara'da 9 kişinin vefat ettiği tren kazasına ilişkin yürütülen soruşturmada Yüksek Hızlı Tren Trafik Yönetim Merkezi’nde kontrolör olarak görev yapan Mehmet Karaca, şahit olarak ifade verdi.
Skandal tutanak
Sinyalizasyon sisteminin olmadığını ve sistemin sadece insana dayalı olduğunu belirten Karaca, peron çıkışını ve Hat 1’i düzenleyen S(M74) makas çevresini gösteren kameraların kazadan sonra konulduğunu ifade etti. Cumhuriyet’ten Alican Uludağ’ın haberine göre, 9 Aralık 2018’de YHT Gar ile Sincan arasındaki tren trafiğinin değiştirilmek istenmesi üzerine kendisinin yöneticilerini “risklerin devam edeceği, yeni sıkıntıların çıkabileceği şeklinde” uyarıda bulunduğunu belirten Karaca, “Sinyalizasyon olmazsa olmaz değil” diyen Ulaştırma Bakanı Cahit Turhan’ı ‘yalanlayacak’ ifadelerde bulundu.
Okunma Sayısı: 1287
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.