"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Sebep yağış değil, ihmal

12 Temmuz 2018, Perşembe
Edirne-İstanbul demiryolu hattı üzerinde Tekirdağ’da yaşanan kazanın ardından ihmallere dikkat çeken TMMOB Başkanı Yunus Yener, kaza sebebinin yağış olmadığını söyledi.

TMMOB Makina Mühendisleri Odası Başkanı Yunus Yener, Edirne-İstanbul demiryolu hattı üzerinde Tekirdağ’da yaşanan kaza ile ilgili bir basın açıklaması yaptı. Olay yerinde uzmanlarla inceleme yapmalarına izin verilmediğini belirten TMMOB Başkanı Yunus Yener, kaza sebebinin yağış olmadığını,ihmallerin olduğunu belirtti. “Görünür verilerden hareketle yaptığımız bazı tespitleri kamuoyuyla paylaşmak istiyoruz” diyen Yener yaptığı yazılı açıklamaya şöyle devam etti; “Kamuoyunca da bilindiği üzere olayın gerçekleştiği alan dere yatağı üzerindedir, bir tarım arazisidir ve bu alanda özellikle son yıllarda yoğun yağışlar olmaktadır. Bu hat, travers–zemin bağlantısı tekniğine uygun yapılmamış ve böylesine hayati önemi olan bir imalatta mühendislik göz ardı edilmiştir. Böylesi sorunlu bir alan üzerindeki demiryolu hattının özellikle yol altyapısı sorunludur, bilim fen ve mühendislik açısından birçok yanlışı içermektedir. 

Denetimin önemi kavranamadı

Bu durumdaki bir hattın altyapı, yenileme-bakım-onarım çalışmalarının uzman kadro tarafından teknik gerekliliklere uygun ve daimi olarak yapılması gerekirdi. Demiryollarında günlük kontrol yapan yol bekçileri uygulamasının yerine başka bir denetim ve gözetim sistemi kurulmadan beş yıl önce kaldırılmış olması da bu kapsamdaki bir başka ihmal ve yanlışa işaret etmektedir.”Bakım Nisan ayında yapıldı, nedeni yağışlar” diyerek konuyu doğa olaylarına dayandırmak, söz konusu teknik gerekliliklerin hâlâ bilincinde olunmadığını, altyapı mühendisliğinin, altyapı yenileme çalışmalarının ve uzman denetiminin öneminin hâlâ kavranmadığını göstermektedir.

Uzman kadro kıyımına son verilmeli

Oysa doğru bir demiryolu politikası, diğer faktörlerle birlikte arazi, kullanım ömrü, güvenlik, enerji verimliliği, çevre gibi temel unsurlara ve kamu işletmeciliği ile kamusal hizmet perspektifine dayanır. Bu kapsamda ulaştırmanın bütünü ve demiryollarında altyapı, araç, arazi, tesis, işletme ve taşınmazlara yönelik bütün özelleştirmeler, belediyeler ile üçüncü şahıslara devirler durdurulmalıdır. TCDD’nin parçalanarak işlevsizleştirilmesi, siyasi kadro atamaları ve her düzeydeki uzman kadro kıyımına son verilmelidir. TCDD’nin personel açığı siyasi değil meslekî ve teknik ölçütler içinde giderilmeli, mühendisliğe ve ehil kadroya önem verilmeli, hizmet dışı bırakılan bakım-tamir atölyeleri ve bütün tesisler yeniden işlevli kılınmalıdır.

Haber: Ülker Yılmaz Caba

ulkery.caba@ye­ni­as­ya.com.tr

 

 

Okunma Sayısı: 2373
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
  • HÜSEYİN İLHAN

    12.7.2018 13:27:38

    Sn.Başkanın ifadelerine imzamı atarım.KAZA nın nedeni kesinlikle yağılar diyerek İHMALİN-VURDUYMAZLIĞIN,MAHARET-MEZİYETSİZLİĞİN-LİYAKATSİZLİĞİN ÖRTBAS EDİLMESİ KABUL EDİLEMEZ. Zira yurtdışında bizden daha ağır iklim şartlarında DEMİRYOLU İŞLETMECİLİĞİ YAPILIYOR.Burada ihtimal dahilinde olan kaza riski için nasıl tedbirler alınıyor,ne gibi çalışmalar yapılıyor,hangi aralıklarla demiryolu kontrol ediliyor öğrensinler. ALASKA DEMİRYOLLARI BELGESELİNİ İZLEMELERİNİ TAVSİYE EDERİM. Yıllar önce inşaatımda yılların ustalarının ihmalini görüp ikaz eden,hayati tehlikeyi önceden sezip önleyen biri olarak diyorum ki İŞİNİN TEHLİKE TEDBİRİNİ ALMAYANIN,HÜRRİYETİ KISITLANIR.Bu ihmal ve kusur önce BİNALİ YILDIRIM ile başlamıştır.BURSA-ESKİŞEHİR YHT hattında da liyakatsizliğin sonucu tam 861 MİLYON TL.HEBA EDİLMİŞTİR.

(*)

Namaz Vakitleri

  • İmsak

  • Güneş

  • Öğle

  • İkindi

  • Akşam

  • Yatsı