Diyanet-Sen Genel Başkanı Mehmet Bayraktutar, Ramazan’a sayılı günler kala gazeteler başta olmak üzere birçok kurum promosyon yarışına girdiğini belirterek, “Kur’ân-ı Kerim ve hatim setlerinin yanı sıra ilmihal, namaz hocası ile peygamberlerin hayatını konu alan eserler promosyon ürünlerinin başından geliyor. Ramazan klasiği haline gelen bu kampanyalar bazen istenmeyen gelişmeleri beraberinde getirebiliyor. Zira dağıtılan Kur’ân-ı Kerim ve meali eksik ya da aslına uygun olmayan şekilde basılabiliyor” dedi.
Türkiye Diyanet ve Vakıf Görevlileri Sendikası (Diyanet-Sen) Genel Başkanı Mehmet Bayraktutar, Ramazan ayıyla birlikte artan dini hassasiyetler nedeniyle özellikle gazetelerin Kur’ân-ı Kerim ve mealini okurlarına dağıttığını bildirerek, “Bu eserlerin kimi zaman telif hakkı ve baskı maliyetleri nedeniyle yeteri kadar özen gösterilerek hazırlanmadığına dikkat çekti. Bayraktutar, “Ramazan ayı nedeniyle promosyon olarak dağıtılan Kur’ân-ı Kerim ve mealleri hazırlanırken yoğun bir hassasiyet göstermek gerekiyor. Kimi zaman aslına uygun olmayan mealler ile yanlış anlamlara sebep olacak şekilde Kur’ân-ı Kerimler basılabiliyor” dedi.
Kur’ân-ı Kerim yayıncılığının yoğun hassasiyet, derin bilgi isteyen bir alan olduğunu anlatan Bayraktutar, bu nedenle promosyon düzenleyecek kurumların bu alanda uzman ve güvenilir kişilerle çalışması tavsiyesinde bulundu.
MÜCAHİT ÇAKIR / ANKARA