"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

İnönü'yü rahmetle yâd etti

25 Aralık 2014, Perşembe 10:57
Cumhurbaşkanı Erdoğan 'diktatör' dediği İnönü için ölüm yıl dönümünde mesaj yayınladı.

Cumhurbaşkanlığı resmi sitesinde yer alan mesajında, “İkinci Cumhurbaşkanı İsmet İnönü, milli mücadelenin zaferle neticelenmesine sağladığı katkıların yanı sıra değerli bir siyaset ve devlet adamı olarak da Cumhuriyet tarihimizin önemli şahsiyetleri arasında yer almaktadır. Merhum İsmet İnönü’yü vefatının 41. yıl dönümünde saygı ve rahmetle yâd ediyorum" ifadelerini kullanan Erdoğan 2010 yılında kendisini Hitler'e benzeten Deniz Baykal'a şunları söylemişti: "Eğer illa Hitler’e benzetecek bir siyasi figür arıyorlarsa, kendi genel merkezlerindeki eski genel başkan fotoğraflarına baksınlar. Orada Führer’e özenip, kendisine ’Milli Şef’ dedirtmiş genel başkanlarının Hitlervari bıyıklarının altından kendilerine gülümsediğini görecekler."

Okunma Sayısı: 3173
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
  • refik

    25.12.2014 19:32:03

    Yanlış ve gereksiz birşey... Mutad birşey olsa da gereksiz... Erdoğan söylediği sözlerini unutmamalı... Makamın gereği söylemen gereken birşey varsa da rahmetle yad etme bari...

  • Hüseyin İLHAN

    25.12.2014 18:43:34

    İSRAF HARAMDIR İSRAFTA HAYIR YOKTUR, HAYIRDA DA İSRAF YOKTUR, LAKİN HARAMSARAY İSTİSNA KAİDESİ NEREDE YAZİLİDUUR.

  • Hüseyin İLHAN

    25.12.2014 18:41:38

    çavdari kardeşe geçen hasbi sual ettim lakin ya kulakları ağırdı işitemedi yada gözlükleri yanında olmadığı için göremedi ki cevap hala yok.HIRSIZIN ÇALDIĞINI DÜRÜST VATANDAŞA ÖDETEN KANUN HANGİ İKTİDARIN,HAK SAHİBİNİN MALINI OY İÇİN ZENGİNE PEŞKEŞ ÇEKEN DİNDAR İKTİDAR HANGİSİ,WC.Nİ TEMİZLETMEKTEN ACİZ MEB OLUP BAZI OKULLARIN TALEBELERİNE MİRİN HAKKINI PEŞKEŞ ÇEKEN BECERİKSİZ,YAP-BOZ EHLİ MEB.HANGİ TEK PARTİ İKTİDARININ,HER AYA TEKABÜL EDEN İHALE YASASINI DEİŞTİREN AMMA RİSALEİ NURLARI 9 AYDIR MİLLETTEN MEN EDEN HANGİ İKTİDAR. Eh be çavdari söyletiyorsun bana hep hakikatleri,lakin çin'i hindden duydular feryadi,sen işitemedin ehli imanin feryadini.Yazık be kuzum yazık.

  • Ali Cansız

    25.12.2014 18:06:21

    Cavdari kardes vaktim yok diyerek cvp vermedi. yorumumda yaptigim tesbitlerde en ufak bir zorlama yoktur. hepsi ayniyla vakidir eksigi vardir fazlasi yoktur. daha cok ornekler mevcuttur. Akpyi elestirdigimizde direk dini argumanlar kullanilarak savunmaya gecilmesi de iddialarimiz icin delildir. tabii gormek isteyene..

  • çavdari

    25.12.2014 17:53:53

    "DEMOKRASİYE GÖNÜL VERMİŞ GERÇEK DEMOKRATLARI (dini inançları ne olursa olsun) " evet, tabi. Ben de DP'nin demokrat olmadığını Demirel'in dini bir değere hakaret ettiğini ve bende buna karşı ciddi bir nefret uyandığını söylğüyor ve hala Nurcu olup da bu adama sanki küçük bir hata yapmış gibi geçiştirmeniz ve hala demokrat olduğunu iddia etmeniz damarıma dokunuyor açıkçası. Zamanım yok şu an, o yüzden her bir hususa cevap veremiyorum, ama zannedilmesin ki cevabım yoktur.

  • Derkan BERK

    25.12.2014 17:37:14

    Yeni Asya nın siyasete ya da siyasilere bakışı ile senin bakışın arasında 180 derece terslik var. Bak sana diyorum ki; Angela Merkel Türkiye de Başbakanlık yapabilse idi, Tansu Çiller 'e oy verdiğimiz gibi ona da "büyük bir memnuniyetle" oy verirdik. Yeni Asya, idarecilerin dini inançlarını sorgulamaz, sistemi sorgular ve sadece siyasi söylem çelişkilerini eleştirir. Ülkemizde sanki İslami bir rejim var da namaz kıldırmak için imam arıyormuşuz gibi tartışma yapıyorsun. Demirel başörtüsü üzerinden siyaset yapsaydı ona da oy vermezdik. Siyasi İslam söylemlerine mukabil muz cumhuriyetleri gibi tavırları asla kaldıramıyoruz. Bana imamlık filan yapmayın kardeşim!!! Ben yönetici olarak imam istemiyorum. DEMOKRASİYE GÖNÜL VERMİŞ GERÇEK DEMOKRATLARI (dini inançları ne olursa olsun) İDARECİ OLARAK GÖRMEK İSTİYORUM. Anlayamadıysan artık,, sana ne desem boş !!!

  • Ali Cansız

    25.12.2014 17:29:26

    Cavdari bey hangi tesbit zorlama merak ettim açıkcasi?

  • Abdurrahman KOÇAK

    25.12.2014 17:28:32

    Çavdariye, yanlış yanlış kardeşim kim yaparsa yapsın o cümlede yanlıştı.Onu savunmuyorum.Ali Cansız kardeş açıklamış detaylı olarak.Son 12 yılda yapılan iktidar, camia ve havuz medyasının dini motifli olanları tarafından yapılan yanlışlar kime mal edildi Türkiye ve dünya kamuoyunda ,İslama ve Müslümanlara edildi..Biz işin bu cihetine bakıyoruz.Etrafımıza bakıyoruz kan akıyor,evsiz barksız insanlar,Irakın işgalini gerçekleştiren USA askerlerine dua dileyen kimdi .bunu araştırmanızı rica ederim.

  • çavdari

    25.12.2014 17:24:28

    "Adli ya da adil" klavye hataları peşinde koşacak kadar basit bir tartışma içerisine girebiliyorsun" yanlışınız var ağabey, ben doğru anlamak için dedim. ben de yazım hatası yaparım. bana lütfen zoraki teviller yapmayın.

  • çavdari

    25.12.2014 17:22:53

    Ali Cansız bey, gerçekten bazı gülünç tespitler ve zoraki tevillerde bulunmuşsunuz. Ben ise öte yandan "demirel hata yapmıştır" gibi basit bir tenkidle geçiştirilemeyecek bir delil sundum size. Allah'a şükür siz en azından hata etti diyorsunuz, başka bir kardeş evvelki gün "demirel sonra yanlış anlaşıldım" dedi diye akladı pakladı. Tam da yanlış anlaşılacak sözler. "Türban gericilik, Okumak isteyen Arabistan'a gitsin" Fesubhanallah, bu nasıl bir tahammül sizinki şaşıyorum doğrusu, hala bu adama saygı sevgi besleyen insanlar var.

  • Derkan BERK

    25.12.2014 17:01:32

    Yorum yaparken bile kakafoni hoş değil. Hedef saptırma diyorsan sana soruyorum; senin hedefin Yeni Asya nın Süleyman Demirel ismi üzerinde ritüelleşmesi mi? Kim daha demokrat olabiliyorsa alkışlarız. 6 döneme yakın Başbakanlık ve C.Başkanlığı yapmış bir Demirel, bu görevlerini yaparken; "senin ona kızdığın" cümleler üzerinden tartışma ve mugalata açmış mıdır? O dediklerini bir televizyon kanalında "emeklilik sırasında" kendi görüşleri olarak aktarmıştı !!!

  • Derkan BERK

    25.12.2014 17:01:26

    Demokratik ülkeler kişilerle değil kurumlar ve sistemlerle tanımlanır. Demokrasi vaadi ile gelen siyasiler her darbe ve geçici rejimler sonrası yine demokrasiyi öne çıkarmışlar. Kişiselleştirme alışkanlığı ve takıntısı, kişilere dayalı antidemokratik rejimlerde öne çıkar. Devlet idarecilerinin kurduğu hükümetlerden ziyade kendileri ile oyalanıyorsak, demokratik idareden çok,, kişiye dayalı rejimlerden söz ediyoruz demektir. "Adli ya da adil" klavye hataları peşinde koşacak kadar basit bir tartışma içerisine girebiliyorsun. Halbuki; adli :adalete dair,, adil; adaletin sağlanmışlığı anlamına gelen ve A D L kök harflerini içeren Arapçadır. Saptırmanın dik alası işte bu senin yaptığındır. Evet sen Demirel Erdoğan tartışması şeklinde götürmeye çalışırken düştüğün hatayı; vaad edilen hükümet programları üzerinden daha isabetli bir konuma oturtabilesin diye kısır ve kişiler üzerinden sürdürmeye çalıştığın tartışmana DUR demek istedim.

  • Ali Cansız

    25.12.2014 16:57:42

    Son olarak, Demirel dindar kimliği ile ön planda ya da dindar bir Müslüman olmadığı için Demirel'in yaptığı hatalardan dine zarar gelme gibi bir durum ve ihtimal yok, fakat Erdoğan ve AKP düşünüldüğünde böyle bir durum var ve müşahade ediyoruz. Evet Demirel'in yanlışları oldu fakat bu Demirel'in yanlışları olarak kaldı, Erdoğan'ın yanlışları Erdoğan'ın yanlışları olarak kalıyor mu? Din açısından, dine zarar noktasından değerlendirmekte fayda var.

  • Ali Cansız

    25.12.2014 16:54:38

    3) Peki bunun taban-topluma yansıması nasıl oldu? Bugün vicdanı olan, aklı başında olan herkes bilir ki, milletin bir kısmı, AKP'ye demokrat olduğu için değil dindar kimliği önplanda olduğu için oy veriyor. bir diğer (ve büyük bir kısmı) bu partiden ANAP ve DYP örneklerinde olduğu gibi rantçılar, ufak tefeğinden tutun milyarlarca dolar rantın peşinde olanlar aman ekmeğimiz kesilmesin diye amansız bir yarış içindeler. Dün enteresan bir örnek yansıdı ekranlara, uyuşturucu baskını yapan polisin baskın yaptığı evin sahibi camda bağıra bağıra Kur'ân okudu (ihlas suresi) yani manzara bu. Özellikle şu yolsuzluk olayları sonrasında dine karşı mesafeli olan insanların "müslümanlar da çalıyormuş" demeleri, dindarların ise "çalıyorlar ama çalışıyorlar" şeklinde savunma geliştirmeleri. Bir kısım nurcuların %20 çalıyorlar o da sorun olmaz şeklindeki tevilleri, Üstad Bediüzzaman'ın "O elmaslara adi şişeler nazarıyla bakabilirler" şeklinde haber verdiği gibi aynen vuku bulduğunu müşahade ediyoruz!

  • Ali Cansız

    25.12.2014 16:54:23

    2) Nedir bunlar? 1-Kur'ân-ı Kerîm'in meydanlar da sallanması (meal de olsa Kur'ân'dır) 2-Seçim logosu olarak muhammed lafzının seçilmesi (ki bazı nurcular da bu yönde propaganda yaptı Senai abi vb) 3-Başta Bediüzzaman ve Risale-i Nurlar olmak üzere iman hakikatleri bu seçim döneminde meydan meydan dolaştırıldı. 4-Sosyal medya üzerinden Erdoğan'ın tahiyyatta oturur görüntüleri Kur'ân tilaveti ses kaydı vb dökümanlar paylaşıldı. 5-Hemen her meseleye bütün AKP'liler tarafından dini referanslar verildi.

  • Ali Cansız

    25.12.2014 16:53:21

    1) Derkan Berk'in yorumuna imzamı atıyorum. Bir kısım nurcular AKP'yi siyasal islamcı değil demokrat diye tanımlama yoluna gitse de AKP'nin dini değerleri, sembolleri propaganda malzemesi olarak kullandığı herkesin malumu.. Aksini inkar eden ya şaşkındır, ya saftır ya da art niyetlidir. Bir partinin siyasal islamcı olması için tüzüğünde ben islama hizmet edeceğim vs gibi ibarelerin yazması mümkün olmayacağına göre, o partinin siyasal islamcı olduğuna nasıl kanaat getireceğiz? Üstad ölçüyü vermiş "propaganda malzemesi" olarak kullandığı argümanlara bakacağız. Peki AKP'nin 12 yıllık söylemlerine baktığımızda bunları görebiliyor muyuz? Belli bir döneme kadar üstü kapalı bir şekilde dini değerlerin siyaseten propaganda malzemesi olarak kullanıldığı malum fakat son 2-3 yıldır açıktan yapılıyor bu.

  • çavdari

    25.12.2014 16:41:55

    Derken, Derkan Berk geldi, yine olayı geçiştirdi, yine hedef saptırdı. "İslam idaresi, İslam Devleti, Osmanlı yı ihya" ben bunlara dair hiçbir resmi söylem görmedim. Heralde hayal gücünüz yüksek. "Adli Düzen " sanırım "Adil düzen" demek istediniz. Adil düzen getirmeyeceğiz diyen siyasetçi var mı? Yine Demirel'e toz konmadı. Bilmiyorum ki daha ne yapması gerekirdi YA ve Demirelci cenahtan tenkid almak için?

  • Derkan BERK

    25.12.2014 16:36:02

    Demirel ile Yeni Asya ya vurmak gayreti olanlara deriz ki; Menderes, Demirel, Özal gibi siyasilerin hiç birisi İslam idaresi, İslam Devleti, Osmanlı yı ihya, Adli Düzen (sözüm ona Şeriat oluyor) gibi iddia ve vaadlerle iktidara gelmediler. Her ne söylüyorlarsa da ; bu sözleri kendilerini bağlar. Bizim bakacağımız şey; İCRAATLARIDIR. Bu millet için kimler neler yapmıştır? Kaldı ki Osmanlı bile Sadrazamlarına din değiştirme şartı koşmaksızın vazife veriyordu ve işin ehli olma liyakatine bakıyordu... Demokratik bir Anayasa'n varsa, müesses bir demokratik sistemin de varsa, devletin başına gelen ne zarar verebilir ki? Demokratik sistemi öne çıkan ülkelere (Amerika ve AB ülkelerine) neden yoğun göç isteği var? AB devletlerinin başbakanlarının bile isimlerini sayamazsın, ama pek çoğumuz oralarda yaşamak isteriz. Allah C.C; ismini ezberlemek zorunda kalmayacağımız Başbakan ve Cumhurbaşkanlarının görev yaptığı bir demokrasi nasip eylesin diyorum...

  • çavdari

    25.12.2014 16:05:58

    İşte örneklerden biri yorumu bulunan Abdurrahman Kocak kardeş/abi, benim yazım hem Erdogan hem de Demirel'e dair olmasına rağmen görmek istediğini gördü ve yine çatmak istediğine çatıyor. Cevaben, sadece bu U dönüşü değil, başka da var, mesela devlet PKK ile görüşmüyor/görüşüyor, sonra bedelli askerlik var/yok vs. Bakın ben rahatça söylüyorum. Erdoğan türban gericiliktir demiyor ama. Lakin, bu sizi rahatsız etmiyor heralde. Niye? Demirel dedi diye mi? İşte bu gibi zihniyetlerin yüzüden ben YA'nın ve cemaatin siyasi "tarafsızlığına" inanmıyorum. benim kanaatim.

  • Abdurrahman KOÇAK

    25.12.2014 15:56:09

    Çavdariye , sadece bu mu U dönüşü yoksa U dönüşlerinden birimi....

  • çavdari

    25.12.2014 14:58:36

    " “İlle de başı bağlı olarak okumak isteyen varsa Suudi Arabistan’a gitsin.” Demirel, “AK Parti başörtüsü sorununu çözebilir mi?” sorusunu cevaplarken, “Hayır inanmıyorum. Bunu yapamaz; çünkü Anayasa Mahkemesi’nin kararı, AİHM kararı var. Hadi aş bakalım bunları da görelim.” dedi. Demirel, kendisinin ‘türban sorunu için çözümü’ sorulması üzerine de şunları söyledi: "“Orası üniversite, oranın kuralları var. Danıştay, Anayasa Mahkemesi karar vermiş. İlle başı bağlı okumak istiyorsan, başı bağlı olarak okunabilen yerler var, oraya git. Arabistan’da falan öyle yerler vardır, oraya gidin. orada okuyun. Türkiye laiklikten vazgeçemez. Herkes aklını başına toplasın. Cumhuriyet 5’inci neslini yetiştirmiştir ve bu nesil cumhuriyete sahip çıkmaktadır. Türban özgürlük falan değildir. Bu gericiliktir.”" 1 Mayıs 2006 Zaman

  • çavdari

    25.12.2014 14:58:16

    Elhamdulillah, bu gazetecilik başarısı için teşekkür ederiz Yeni Asya. Erdoğan'ın bir tezatını yakalamış oldunuz. Evet AKP'ye son iki seçimde oy veren biri olarak bu eylemin yanlış olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Erdoğan kusurlu bir adamdır, ben de hata savab dengesine göre olaya bakıyorum. Niye böyle bir tezata düştüğünü de bilemiyorum. Bunu söyledikten sonra, ifade edeyim ki benim gösterdiğim bu anlayışı ve tenkid kültürünü Demirel'e YA'cılardan bazıları gösteremiyor, adamın en bariz hatasını bile tevile gidiyorlar. Misal, başörtülüler Arabistan'a gitsin sözünün çarpıtıldığını iddia eden bir kardeşimiz geçen gün bana itiraz etti. ben de aynen Demirel'den naklettim:

  • Ahmed Nur

    25.12.2014 12:23:39

    12 yıl boyunca sürekli çark eden bir adamdan başka bir şey beklemiyorduk zaten. Erdoğanistler, Demirel'den nefret eder ama, "dün dündür, bugün bugündür" sözünün canlı örneği Erdoğan'dır. Her kounda müthiş çark ediyor. Bu konuda Demirel'i geçmiş durumda.

  • Kulhan Bey

    25.12.2014 11:26:10

    Eder azizim, eder... Yolunun bekçisi ne de olsa...

(*)

Namaz Vakitleri

  • İmsak

  • Güneş

  • Öğle

  • İkindi

  • Akşam

  • Yatsı