Ahmet Özdemir, Abdulkadir Bayraklılar,
Ahmet Serdar Erünsal, Bilal Said Parlakoğlu,
Eser Özervarlı, Furkan Enes Durak, Hasan Koç,
İbrahim Yasir Teğiş, Muhammed Emin Ortakaş,
Muhammed Enes Özervarlı, Muhammed Zübeyir Yıldız, Muhammed Köseoğlu, Mustafa Enes Çıra,
Osman Yetim, İbrahim İriboz, Ömer Faruk Emre
***
Asuman İşler, Beyzanur Sapmaz,
Emine Bakırlıoğlu, Eslem Süeda Tola,
Fethiye Akay, Hüma Çınar, Merve Tamtürk,
Rabia Arı, Rabia Yamaner, Sümeyra Önder,
Süreyya Nur İşler, Şule Tamtürk
***
•Birey toplumu, toplum devleti şekillendirir. Toplumun ve devletin müsbet milliyet esaslarına göre şekillendirilmesi için öncelikle fertlerin müsbet milliyet esaslarını yaşamaları, farklılıklara tahammül ve hoşgörü kültürünü benimsemeleri gerekir.
•Bir devletin topraklarında tek bir milletin varlığını kabul eden ulus devlet anlayışı azınlıkların ve farklılıkların devlet tarafından inkar edilmesine sebep olduğundan günümüzde cereyan eden birçok toplumsal çatışmanın da zeminini oluşturmaktadır.
•Milliyet fikrinin müsbet hali; milletini sevmek ve onu hariçten gelen saldırıdan muhafazaya çalışmaktır. Menfi hali ise diğer ırkları aşağılamak; düşman ve hatta terörist görmek ve tek halis ırkın kendi ırkı olduğunu öne sürmektir.
•Dinin mukaddes değerlerine hürmetkâr olmayan menfi milliyet anlayışının devlet politikası olarak uygulanması toplumun çözülmesine ve devletin zayıflamasına sebep olmaktadır. Menfi milliyet anlayışının zararları demokrasinin güçlendirilmesi ve toplumun irşat edilmesiyle izale edilebilir.
•Menfi milliyet anlayışının siyasete yansıması, Devlet yönteminde keyfi muamele ve zorbalığı esas tutan müstebit yöneticilerin ortaya çıkmasına ve böylece toplumun ayrışmasına ve gerilemesine sebep olur.
•Devlet yönetiminde menfi milliyetin hâkim olması, hükmedenlerin tarafsız ve sağduyulu karar verme mekanizmasını zedeler, bu da toplumda adaletsizliğe ve zulme yol açar.
•Devletin en önemli vazifelerinden biri olan asayiş ve emniyetin tesisi ancak zararlı milliyetçilik fikri yerine dinî hissiyatı harekete geçirmekle mümkündür. Müsbet milliyet fikri ise ancak sağlam ve doğru bir din eğitimi ile elde edilebilir.
•Çatışmadan beslenen devletler, menfi milliyet fikrindeki tek ırk, tek dil gibi teklik noktalarını kullanarak ayrıştırıcı bir yol izlerken, müsbet İslamiyet milliyeti "devletiniz bir, memleketiniz bir, kıbleniz bir" şeklinde birlik noktalarını vurgulamakta ve birleştirici özellikleri öne çıkarmaktadır.
•Siyasetin yön verdiği ve kapitalist devletlerin politikasına göre şekillenen milliyetçilik anlayışının birleştirici bir rol oynaması beklenemez. İslam toplumları, İslamiyet'i ve onun gerektirdiği bağları esas alarak hareket etmeli ve unsura dayalı milliyetçiliği İslamiyet'e hizmetkar yapmalıdırlar.
•"Milletimin bekası için diğer milletleri feda edebilirim" anlayışı çatışmaları tetiklemekte, İslam aleminin bölünmesine sebep olmaktadır. Çatışmayı ve bölünmeyi ortadan kaldırıp ittihad-ı İslam'ı sağlayacak olan anlayış "kimin himmeti milleti ise o tek başına bir millettir" hakikatidir.