Reklam Kurulu’nca geçen yıl yasalara aykırı bulunan 796 reklam için ilgili kişi ve firmalara toplam 11,7 milyon lira para cezası verildi.
İdari para cezalarında gıda sektörü 2,7 milyon lirayla başı çekerken, bunu 2,6 milyon lirayla sağlık sektörü ve1,7 milyon lirayla da iletişim hizmetleri sektörü izledi. Tüketicilerin sağlık ve güvenliğiyle ekonomik çıkarlarının ticari reklamlar vasıtasıyla zedelenmesini engellemek için gerekli tedbirleri almak hedefiyle faaliyetlerini sürdüren Gümrük ve Ticaret Bakanlığı bünyesindeki Reklâm Kurulu, geçen yıl da aldatıcı reklâmlara göz açtırmadı. Reklâm Kuruluna yapılan başvurularda 10 yılda ciddî artış görüldü. 2008’de bin 541 olarak kaydedilen başvuru sayısı, 2017 itibarıyla yüzde 225’lik artışla 5 bin 20’ye yükseldi.
AA