"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

E-alışveriş sisteminde tuzağa düşmemenin ilk adımı...

08 Ekim 2017, Pazar 12:50
Pazarlama alanında önemli yer edinen e-alışveriş sisteminde tuzağa düşmemenin ilk adımı, satıcı firmanın sözleşmesini okumaktan geçiyor.

Bilgisayar ekranlarında görülüp beğenilen ürünlerin birebir aynı çıkmaması, ayıplı ürün ya da ürünün beğenilmemesi gibi durumlarda tüketicinin birçok hakkı bulunuyor.

Tüketiciyi Destekleme Derneği (TÜKDES) Genel Başkanı Süleyman Bakal, yaptığı açıklamada, Türkiye'deki tüketicilerin çoğunun, haklarını tam bilmediğini söyledi.

Bakal, özellikle internetten yapılan alışverişlerde "sözleşmeyi okudum" butonuna okumadan basıldığını dile getirerek, bu sebeple ürünün satın alındığı firmayı tüketicinin kendi elleriyle haklı çıkarttığını belirtti.

İnternet alışverişi dünyasınıb tehlikelerini aktaran Bakal, "Bakıldığında 'kim kimi yerse' durumu var. Halbuki tüketicinin birçok hakkı bulunuyor fakat bunlardan haberdar değil." diye konuştu.

"Cep telefonu sipariş ediyorsunuz, salatalık gelebiliyor"

Türkiye'de e-alışveriş sisteminin problemsiz hale gelebilmesi için tüketicinin bilinçlendirilmesi gerektiğine değinen Bakal, şöyle konuştu:

"Dünyada iyiler de olacak, kötüler de. Bugün bir cep telefonu sipariş ediyorsunuz, salatalık gelebiliyor. Eğer ilk salatalık mağduru şikayet etmeye çekinirse, hakkını tam olarak aramazsa, kötüler salatalığı 15 ay boyunca satarlar. İyilerin kazanmasını istiyorsak hakkımızı savunacağız. İnternetin dizginlenmesi, terbiye edilmesi tüketicinin mevzuattaki hakkı olan maddeleri uygulamasına bağlı. Bu durum hem bireysel olarak tüketiciye fayda sağlarken hem de ülkedeki sistemin daha düzenli çalışmasına vesile olacaktır."

Bakal, tüketicinin internet üzerinden satın aldığı ürünü herhangi bir sebep göstermeksizin iade edebileceğini belirterek, "14 gün içinde beğenmediğiniz ya da ayıplı olan ürünü iade edebilirsiniz." diye konuştu.

"Gizli ayıplı malda iade süresi yok"

Kimi ürünlerin kusurlarının gizli olabileceğini anlatan Bakal, konuşmasını şöyle sürdürdü:

"Gizli ayıplı malda iade süresi yok. İki yıl önce bir mont almıştım. Ankara'ya bir görüşmeye giderken giydiğim bu montum yağmurda ıslandı. Montun sol tarafı yağmurdan buruştu, sağ tarafında bir deforme olmadı. Firmaya götürüp şikayetimi dile getirdiğimde ürün incelendi ve 'gizli ayıplı mal' olduğu kabul edildi. Ürünün fiyatı kadar yeni alışveriş yapmam sağlandı. Şimdi bu hak kullanılmadığı zaman toplum olarak yanlış yapmış oluyoruz."

Satıcı firmanın tüketici haklarını kısıtlamak için sözleşme metni hazırladıklarını ve tüketicinin sözleşmeyi okumadan butona bastığını ifade eden Bakal, "Müşteri hakkını gasbetmenin yolu, küçük küçük yazı karakterleriyle sözleşme oluşturup, büyük harflerle 'sözleşmeyi okudum' butonu yapmak. Bir an evvel ürünü satın almaya çalışan tüketicimiz de okumadan onay verip satıcının ekmeğine yağ sürüyor. Bilinçli tüketici olmak zorundayız." değerlendirmesinde bulundu.

AA

Etiketler: internet, alışveriş
Okunma Sayısı: 2481
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı