Gençlerin hızlı tüketim ürünü (fast food) olarak tüketmesiyle ivme yakalayan çiğ köfte pazarı 630 milyon TL’yi geçti.
Güneydoğu mutfağının vazgeçilmezi, 2000’li yıllarda sektör haline geldikten sonraki en büyük çıkışını gerçekleştirerek pazar hacmini katladı. Son 3 yılda 2 katından fazla büyüme yakalayan sektörün yaygınlaşmasında bayilik verme (franching) de etkili oldu.
Etsiz çiğ köftenin bakteri gelişimine uygun bir besin olduğunun altını çizen Komagene Genel Müdürü Çetin Tekdemir, çiğ köftenin +4 derecede taşınmasının önemine dikkat çekti. Tekdemir, çiğ köftenin etsiz olmasına rağmen bozulabileceği uyarısında bulunarak üretilen çiğ köftenin bayiye ulaştırılması sürecinin en kritik aşama olduğunu ve bu süreç için altyapı yatırımları yaptıklarını söyledi.
Katkısız sağlıklı çiğ köfte Türkiye geneline yayıldı
Çiğ köftenin içeriği, yapılışı ve dağıtımı ile tüketicilere güven verdiklerini altını çizen Tekdemir merak edilen soruları yanıtladı:
“Çiğ köftenin içinde bulunan her madde; bulgurundan salçasına, soğanından sarımsağına, baharatına varana kadar 1. kalite malzemelerden seçiliyor. İkinci olarak da biz et yerine ceviz, badem, fındık ve 21 çeşit özel baharatımızı tercih ediyoruz. % 100 vejeteryan, hiçbir hayvansal ürün içermiyor. Et aroması denilen, son dönemde sağlıksız olduğu yönünde haberler çıkan bulyon maddesi ve çin tuzu başta olmak üzere hiçbir katkı maddesi kullanmıyoruz”
Haber Merkezi