İnternetten yapılan kartlı ödeme işlemlerinin tutarı son 5 yılda toplam 161,7 milyar lira olarak gerçekleşti.
İnternetten yapılan kartlı ödeme işlemlerinin tutarı, 2011-2015 Eylül dönemini kapsayan 5 yılda 161,7 milyar lira olarak gerçekleşti.
Alışverişlerde gerek banka gerekse kredi kartı kullanımının giderek yaygınlaşması, yıllar içinde nakit para kullanımını düşürürken, e-ticaret gibi alternatif alışveriş yöntemlerine ilgiyi de artırdı.
Özellikle son yıllarda sayıları çoğalan e-ticaret firmalarının her ortamda alışveriş imkanı ve sağladıkları ödeme kolaylıklarının yanı sıra internet kullanıcı sayısının da giderek artması sanal alemde yapılan alışverişin tutarını da önemli seviyelere ulaştırdı.
5 YILLIK ALIŞVERİŞİN TUTARI 5 HAVALİMANINA EŞİT
Bankalararası Kart Merkezi verilerinden derlenen bilgilere göre, kurumsal müşterilerin yaptıkları alışveriş de dahil olmak üzere internetten yapılan kartlı ödeme işlemlerinin tutarı 2011 yılında 18,7 milyar lira iken, 2012 yılından itibaren bu tutar bir önceki yıla göre sırasıyla yüzde 34, 37 ve 21 artış gösterdi.
2011-2015 Eylül dönemi dikkate alındığında, söz konusu dönemde internetten yapılan alışverişte toplam 161,7 milyar lira para harcandı.
Sanal alemde alışverişe söz konusu dönemde harcanan para Türkiye'nin mega projeleri ile karşılaştırıldığında ortaya ilginç sonuçlar çıktı. Buna göre, anılan tutar, yatırım maliyeti 10 milyar avro olan İstanbul'daki 3. Havalimanı projesinin 5, Marmaray Projesinin 20, 3. Köprü Projesinin de 32 katına karşılık geliyor.
ALIŞVERİŞTE TURİZM VE TEKSTİL ÖN SIRADA
Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkanı Hakan Orhun, tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de e-ticaretin gelişimini sürdürdüğünü belirterek, e-ticaretin fiziksel perakendenin çok üzerinde bir büyümeye sahip olduğunu söyledi.
Özellikle fiziksel perakendecilerin e-ticaret kollarının geçen yıl yüzde 40 büyüdüğünü ifade eden Orhun, "Bunun nedenleri arasında ilk iki sırada fiyat ve kolay alışveriş var. Müşterilerimiz, internette kolaylıkla fiyat araştırması yapabiliyor ve buldukları uygun fiyatlı ürünlere yerlerinden kalkmadan sahip olabiliyorlar" dedi.
E-ticaretin, hem lojistik uygulamalarının gelişmesi hem de internet sitelerindeki içerik kalitesinin artmasıyla bilinçli tüketiciler için vazgeçilmez bir mecra haline geldiğini anlatan Orhun, birçok fiziksel perakendecinin, e-ticaret pazarının içinde daha fazla yer alabilmek adına yaptıklarıyla pazarın payını artırdığını dile getirdi.
Sektörün bu yıl yüzde 50'ye yakın bir büyüme beklentisi içinde bulunduğunu kaydeden Orhun, bireysel müşterilerin yaptığı alışveriş tutarının 25 milyar liraya ulaşmasının öngörüldüğünü bildirdi.
Sektör olarak değerlendirildiğinde tatil ve seyahat ile tekstil sektörlerinin e-ticarette ön plana çıktığını ifade eden Orhun, "Perakende tarafına baktığımızda en büyük kırılım, tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de tüketici elektroniğinde görülüyor. Bu sektörün çok tercih edilmesinin en büyük sebeplerinden biri, ürünlerin internetten satın almaya son derece müsait olmaları" diye konuştu.
10 yıl önce internette bu kadar çok ve kaliteli içerik yer almadığını vurgulayan Orhun, içeriğin artmasıyla müşterilerin ürünün tüm detaylarına ulaşarak internet üzerinden doğrudan alışveriş yapabildiklerini sözlerine ekledi.
AA