Türkiye’nin Dünya Eğitim Liginde çakıldığını kaydeden Anadolu Eğitim Sendikası Genel Başkanı Cansel Güven, öğrencilerin kendi dilinde kendini ifade bile edemediğini belirterek yeni eğitim-öğretim yılına başlarken öğretimde yaşanan kayıplara dikkat çekti.
Anadolu Eğitim Sendikası Genel Başkanı Cansel Güven, yeni eğitim-öğretim yılına başlarken öğretimde yaşanan kayıplara dikkat çekti. Okul sezonu için eskiden, “eğitim öğretim yılı” denildiğini, fakat artık MEB’in eğitme iddiasından vazgeçtiğini belirten Güven, “Eğitim için güdülenmek gerekir, görebildiğim kadarıyla kimsede yok, kaybettik.” dedi. Yeni eğitim-öğretim yılı başlarken öğretimdeki kayıplara işaret eden Güven, yeni öğretim yılının, personel, bütçe ve müfredat temelli tartışmalar gölgesinde başladığını ve bu nedenle daha baştan eskimiş bir öğretim yılı olduğunu ifade ederek, “Pek çoğunun diline dolanan “upuzun” yaz tatili yalan olmuş gibi, uyum haftası bitip öğretim başlarken atamalar, atayamamalar, programlar, nakiller, onarım ve donanım telaşı ile ortalık şantiye gibi. Bir vesileyle yolu bakanlığa, millî eğitim müdürlüğüne hatta okula düşenler bu kaotik ortamı teneffüs edebilir.” dedi. Kervanı yolda dizmenin adet haline geldiğini belirten Güven, “Ama bu yıl develeri bile sayamıyoruz, kayıp. Deve dişi gibi sorunları birlikte sayalım mı?” diye sordu.
2 milyona yakın öğrenci okullaşamadı
Öğretimdeki kayıplara dikkat çeken GÜven, zorunlu öğretim çağındaki 1 milyon 897 bin 524 öğrencinin okullaşamadığını belirtti. Son dönemde açılan ve sayısı sürekli artan özel üniversiteleri ‘tabela’ üniversitesi olarak nitelendiren Güven, “Tabela üniversitelerinden umudu kestiği için yükseköğrenim hakkından vaz geçen başarılı 214 bin 430 öğrenci kayıp.” dedi. Devlet okullarına aktarıldığı halde öğrenci başına 75 liralık bütçe oluşturacak verginin özel okullara aktarıldığını ifade eden Güven, “1.3 milyar liramız kayıp” dedi. Elinde diploması, KPSS ve alan sınavı başarısı olduğu halde ataması yapılmayan 455 bin 119 öğretmenin hakkı ve umudunun kaybolduğunu vurgulayan Güven, “Sınıfına alan dışı ve hatta ön lisans mezunu “ücretli öğretmen” giren çocuğun öğretim yılı kayıp.” dedi.
“Hayaller, saatler, huzur kayıp”
Soruşturması yapılmadan, yargılanmadan açığa alınan, sürgün edilen, ihraç edilen öğretmenlerin akıbetinin belirsiz olduğuna değinen Güven, “Onları soruşturacak komisyon kayıp. Sözleşmeli öğretmenlerin aile bütünlüğü kayıp. Bekar veya eşi çalışmayan öğretmenin tayin olma hayali kayıp. TEOG sonuçlarına göre uzak tercihlerine ya da tercih etmediği liselere yerleştirilen çocukların yollarda geçirecekleri saatler kayıp. Kış saati ve ikili öğretim yüzünden sabah uykusu, akşam huzuru kayıp. Çocuğumuzun pek de zorunlu olmayan öğretimi için boğazımızdan kestiğimiz paralar kayıp” diye konuştu.
***
Konuyla benzer içerikler:
Okumak için tıklayınız:
“Eğitim sistemi yab-boz tahtasına dönüştü’’
Eğitim kalitesinde sonuncuyuz
Eğitim hem aklı, hem kalbi nurlandırmalı
Müfredat Kemalizm çelişkisinden arındırılsın
Bediüzzaman'dan cumhuriyet, demokrasi ve laiklik kavramlarının doğru tarifi
***
Dünyanın ''en yenilikçi'' ülkeleri açıklandı: Türkiye kaçıncı sırada yer aldı?
Okumak için tıklayınız:
http://www.yeniasya.com.tr/dunya/dunyanin-en-yenilikci-ulkeleri-aciklandi-turkiye-kacinci-sirada-yer-aldi_435435
Teknolojide dünyayı yakalayabilir miyiz?
Okumak için tıklayınız:
http://www.yeniasya.com.tr/bilim-teknoloji/teknolojide-dunyayi-yakalayabilir-miyiz_433473
"Kalite ve Sağlık Hizmetlerine Erişim"de Türkiye kaçıncı sırada yer aldı?
Okumak için tıklayınız:
http://www.yeniasya.com.tr/aile-saglik/kalite-ve-saglik-hizmetlerine-erisim-de-turkiye-kacinci-sirada-yer-aldi_432813
Dünyanın ''en iyi ülkeleri'' belirlendi: Türkiye kaçıncı sırada yer aldı?
Okumak için tıklayınız:
http://www.yeniasya.com.tr/dunya/dunyanin-en-iyi-ulkeleri-belirlendi-turkiye-kacinci-sirada-yer-aldi_426412
Dünyanın ''en mutlu'' ülkeleri belirlendi: Türkiye kaçıncı sırada yer aldı?
Okumak için tıklayınız:
http://www.yeniasya.com.tr/dunya/dunyanin-en-mutlu-ulkeleri-belirlendi-turkiye-kacinci-sirada-yer-aldi_426880
***
Okumak için tıklayınız:
Bir okul müdürü diyor ki: “Ödev ilkokul çağındaki öğrencilere zarar veriyor”
Ailelere önemli tavsiyeler: İslâm’a uygun çocuk yetiştirmek için…
***
Risale-i Nur'dan: Çocuklar küçük yaşlarda kuvvetli bir iman dersi almalı
Bir çocuk, küçüklüğünde kuvvetli bir ders-i imanî alamazsa, sonra pek zor ve müşkül bir tarzda İslâmiyet ve imanın erkânlarını ruhuna alabilir. Adeta gayr-ı müslim birisinin İslâmiyeti kabul etmek derecesinde zor oluyor, yabani düşer.
Okumak için tıklayınız:
http://www.yeniasya.com.tr/risale-i-nur-dan/cocuklar-kucuk-yaslarda-kuvvetli-bir-iman-dersi-almali_205755