23 Temmuz 2017, Pazar 00:08
Xinjiang Uygur Özerk Bölgesi’ne bağlı Bayingol Moğol Özerk İli’nin merkezi Korla, Taklamakan çölüne 50 kilometre uzaklıkta.
1960’lı yıllarda dönemin zorlu ulaşım şartlarında Korla’dan Ruoqiang ilçesine giden bir karayolu yoktu. Korla’dan bu ilçeye gitmek 4 gün sürerdi. Bu sorunu çözmek için 1965 yılında Xinjiang Üretim ve Yapılandırma Birliği’ne bağlı 2. Tümen 2 binden fazla işçi görevlendirdi. İnşaat malzemeleri yetersizliği dolayısıyla işçiler topraktan tuğla üreterek karayolunu döşemeyi 5 yıl içinde başardı. Tuğlalı karayolunun uzunluğu 102 kilometre ve 65 milyon adet tuğla barındırıyor. Bu yol, 2002 yılında dünyanın en uzun tuğlalı karayolu olarak Guinness Rekorlar kitabına da girdi.
İstanbul - Yeni Asya
Okunma Sayısı: 1512
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.