GSM şirketinin aldığı “cayma bedeli’’ haksız |
YENİMAHALLE Tüketici Sorunları Hakem Heyeti, numarasını başka GSM şirketine taşıyan tüketiciden alınan sabit ücret ve ‘’cayma bedeli’’nin iadesine karar verdi. Edinilen bilgiye göre, telefon numarasını başka GSM şirketine taşıyan Ankara Barosu avukatlarından Ahmet Okay’a, bütün ödemeleri yapmasına karşın 17 TL’si sabit ücret, 50 TL’si ‘’cayma bedeli’’, kalan kısmı gecikme faizi, yeni tesis vergi ücreti ve Telsiz Genel Müdürlüğü yıllık kullanım bedeli olmak üzere toplam 78.8 TL’lik fatura gönderildi. Firmaya şikâyet dilekçesi veren, ancak bir cevap alamayan Okay, bunun üzerine 78.8 TL’lik fatura bedelinin kendisine ödenmesi için Yenimahalle Tüketici Sorunları Hakem Heyetine başvurdu. Heyet, yaptığı inceleme sonucunda Okay’dan sabit ücret ve ‘’cayma bedeli’’ alınmasını haksız buldu ve 78.8 TL’lik faturanın 67 TL’sinin Okay’a iadesine oy birliğiyle karar verdi. Heyetin kararının gerekçesinde, Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ile Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumunun 13 Nisan 2010’da konuya ilişkin aldığı karar hatırlatıldı. Kararda, söz konusu kanunda, ‘’Her türlü abonelik sözleşmelerinde taraf olan tüketiciler, isteklerini satıcıya bildirmek kaydıyla aboneliklerine tek taraflı son verebilirler’’ denildiğine dikkat çekildi. |
25.09.2010 |