Kod adı ‘şehirli’: Nissan Qashqai |
Nissan’i daha çok arazi araçlarıyla biliriz. Patrol, Pathfinder, X-Trail bunlardan bir kaçı. Ancak bu araçların büyüklükleri şehiriçinde özellikle Avrupa yollarında kullanıcılar tarafından şikâyet konusu olmaya başlamıştı. Japon üreticiler buna da bir çözüm bulmakta gecikmediler: Ve karşımıza, 2007 yılında, Qashqai çıktı. Kompakt crossover olarak da tarif edilebilen Qashqai, Türkiye’de de ciddî satışlar sayıları yakaladı ve oldukça tutuldu. Bugünkü testimizin konuğu ise Qashqai’nin donanım listesine ‘Tekna Pack’ olarak geçen modeli. Ve o daha çok bir SUV havasında...
SATIŞINDA MOTORUN ROLÜ BÜYÜK Qashqai’nin yüksek satış rakamlarına ulaşmasının en önemli sebebi 1.5 litrelik dCi motoru olsa gerek. 4000 d/dk’da 106hp güç üreten Renault motoru, 2000 d/dk’dan itibaren 240 Nm tork üretiyor. 1407 kg ağırlığındaki Qashqai’yi harekete geçirmekte zorlanmayan motor yakıt tüketimi açısından neredeyse cimri diyeceğimiz türden. Testimizde şehir içi ve şehir dışı ortalaması 100 km’de 6.0 litre civarında oldu. Bu yakıt tüketim değerlerini optimum hızlarda 5 litre değerlerine düşürmek de mümkün. 6 ileri manuel şanzımanıyla 0’dan 100 km/s hıza ulaşmak için 12,2 saniyeye ihtiyaç duyan Qashqai maksimum 177 km/s hıza ulaşabiliyor.
KONFORU VE YOL HALİ İç mekâna hafif yol sesi alan araçta motor sesini neredeyse duyamıyorsunuz. Yan desteğinin daha iyi olması gereken koltukların yumuşaklığı ve konforu ise yeterli. Yumuşak karakterde olan bir süspansiyon sistemine sahip. Yerden yüksek yapısına rağmen yolu tutabilen Qashqai, zorlandığında önden kayabiliyor. Ancak devreye giren ESP tekrar doğru yolunu bulması yönünde etkili şekilde devreye giriyor. Hassaslığı yeterli direksiyonu ve iyi dozlanan frenleri her sürücüyü memnun eder. Şunu belirtmekte fayda var; Qashqai normal bir çekiş sistemine sahip bir araç yani bir klâsik arazi aracı değil. Başlıkta vurgulandığı üzere Onun kod adı ‘şehirli’. İnsan şehirli Qashqai’nin otomatik vites versiyonunu arıyor. Zira şehirli iseniz, bu nerdeyseniz şart gibi. Son olarak, Qashqai tam da reklâmlarda görüldüğü gibi, abartısız.
TASARIM
Qashqai’nİn değişen ön yüzü ile daha bir sportif ve dinamik çizgilere sahip görünüyor. Daralan ön farlar, yenilenen ön ızgara ve tampon ilk göze çarpan elemanlardan. Boyutlarında bir değişimin olmadığı aracın arka kısımda ise sadece stop grubu yenilenmiş. Qashqai, diğer araçlara yüksekten bakmak isteyenler için güzel bir seçenek. Tasarımda yer alan cam tavan ise ayrıca farklı bir hava kazandırıyor.
GÜVENLİK Nissan Qashqai, EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız alarak ayrıldı.
İÇ MEKÂNI NİSSAN’A ÖZGÜ Nissan’a özgü bir iç mekân tasarımına sahip olan Qashqai’nin bu bölümü çok sade ve çabuk anlaşılır cinsten. Kokpitte, geçirdiği hafif değişimin uygulaması yapılmamış. Bu Nissan’ın tercihi ancak bazı ufak tefek değişiklikler olması iyi olabilirdi. Oldukça sade gözüken havalandırma ızgaraları, kokpitin havasını değiştirebilecek ögelerden biri olabilirdi. Bazı noktalarda malzemenin daha iyisini beklemek Qashqai müşterisinin hakkı olsa gerek. Geri görüş kamerasına sahip navigasyon ekranı iç mekânı daha zengin gösteriyor. Dediğimiz gibi iç mekân anlamında daha zengin bir hava bekleniyor. Deri kaplı direksiyonun üzerindeki bol sayıda kontrol butonunun kullanımına alışmak gerek. Gerçi benim tercihim her zaman için sade bir direksiyon simidi olmasıdır.
TEKNİK ÖZELLİKLER:
Yakıt Tipi : Dizel Motor Hacmi : 1461 cc Silindir Sayısı : 4 Motor Gücü : 106 HP Maksimum güç devri : 4000 d/d Tork : 240 Nm Maksimum tork devri : 2000 d/d 0-100 km/s hızlanma : 12.2 s Şehir içi yakıt tüketimi : 5.9 lt Şehir dışı yakıt tüketimi : 4.7 lt Karma yakıt tüketimi : 5.1 lt Uzunluk : 4330 mm Genişlik : 1783 mm Yükseklik : 1615 mm Boş ağırlık : 1407 kg Yüklü ağırlık : 1930 kg Yakıt deposu : 65 lt Bagaj Hacmi : 410 lt Vites : Düz, 6 ileri vites Çekiş : Önden çekişli
RECEP BOZDAĞ |
23.08.2010 |