Aile boyu keyif için: Kia Cee’d SW 1.6 Otm. |
Station wagon tipi araçların pabucu bir ara dama atılmıştı. Bir kaç yıldır tekrar revaç bularak, showroom’lardaki yerini almaya başladı. Öyle ki hemen her firmanın station wagon tipi aracı var. Station Wagon araç denince akla maaile gidilen piknikler ya da hiç bitmeyecekmiş gibi gözüken hafta sonu seyahatleri akla gelir. Çoluk çocuk araca doluşup, eşyaları da bagaja yüklediniz mi ver elini yollar, ormanlar, kumlu kıyılar… Şık tasarımları ve sportif çizgileri ile dikkat çeken bu araçlara ulaşmak da o kadar zor değil. İşte bu araçların bizce en iyilerinden biri olan Kia cee’d SW testimizin konuğu...
OTURAKLI BİR İMAJ, SPORTİF TASARIM Avrupa’da üretilen Kia Cee’d SW, imajıyla ben Koreli değil, Avrupalıyım diyor. Son derece sportif ve şık bir dış tasarıma sahip olan Cee’d SW, yere sağlam basan, oturaklı bir otomobil imajına sahip. Ön yüzünden ve profilden hatchback versiyona çok benzeyen Cee’d SW, arka tarafa doğru station wagon olmanın getirdiği bütün avantajları tasarımına yansıtmış. Tavana kadar uzanan arka lamba grubu ve tavandaki raylar Cee’d SW’nin hangi amaca hizmet ettiğini çok iyi yansıtıyor. Bazı Avrupalı rakipleri daha yumuşak çizgileri tercih etmesine rağmen, Cee’d SW bunu göz ardı edebiliyor. Çünkü Cee’d SW kendi segmentinde farklı bir yerde ve yerini iyice sağlamlaştırmak istiyor.
İÇ HACMİ OLDUKÇA GENİŞ VE FERAH
ELE iyi oturan direksiyon simidinin yükseklik ve derinlik ayarı ile koltuk ayarları rahatlıkla yapılabiliyor. Sürücü ve hem ön hem de arka koltukta oturan yolcular açısından etrafı seyretmek oldukça hoş. Göstergeler şık ve okunaklı, orta konsoldaki düğmelerin kullanımı da oldukça fonksiyonel. İç hacmi oldukça geniş olan Cee’d SW’nin hem önde, hem de arkada oturan yolcular için gerekli diz, baş ve omuz mesafesini sunduğunu söylemek abartı olmaz. Bagaj hacmi koltuklar yatırılarak bin 664 litreye çıkarılabiliyor, ama koltukların tamamen yatırılamaması bir negatif durum olarak ortada duruyor. İkinci kademe bagaj ise ayrı bir güzellik olarak gözüküyor.
HEM DİZEL, HEM OTOMATİK, HEM DE KEYİF BİR ARADA
KİA Cee’da SW’de 90 HP’lik manuel şanzımanlı dizel versiyon ile başlayan seçenekleri test aracımızdaki 115 HP’lik 1.6 lt dizel motor mevcuttu. Hyundai-Kia ortaklığından çok iyi bilinen 1.6 lt dizel motor 255 Nm’lik torku ile oldukça atak bir sürüş tarzı sunuyor. Sürüş esnasında vites geçişlerini hemen hiç hissetmiyorsunuz. Benzinli otomobiller gibi kalkış ve ileri atılışı var, desek abartmış olmayız. Diğer bir ifadeyle otomatik şanzımanın dizel motorla uyumu oldukça iyi. Bunun sonucunda hem performans, hem de yakıt tüketimi açısından güzel sonuçlar da sunuyor. Kia Cee’d’in en dikkat çekici yönlerinden biri de test sırasında, üstelik şehir içinde yaklaşık 7.0/100 km’nin altındaki yakıt tüketimi; otomatik vitesli olmasına rağmen “keseye” oldukça katkıda bulunuyor. Kendinden son derece emin bir şekilde yol olan Kia Cee’d SW’nin süspansiyonları şehir içindeki tümseklerde içeride oturanları çok da silkelediği söylenemez.
VE DONANIM
KİA Cee-d SW, 90 ve 115 HP olmak üzere iki farklı güç çıkışı sunan 1.6 litrelik dizel motorla sunuluyor. 115 HP’lik versiyonda otomatik şanzıman seçeneği de mevcut. Cool, Motion ve Concept olmak üzere üç farklı donanım seçeneği ile satılan Cee’d SW’de perde hava yastıklarının bile standart donanımda yer alması Kia’nın rakiplerine göre donanım açısından bir adım önde olduğunu gösteren en önemli delil. Unutmadan, bana, SW Cee’d binek Cee’d’den daha cazip göründü. Zira, hem binen hem de SW birarada. Sonuç olarak, zengin donanımı, makul fiyatı ve aile boyu keyif için Cee’d SW, iyi bir seçenek olabilir.
RECEP BOZDAĞ [email protected] |
12.07.2010 |