Fiat Bravo 1.4 90 HP |
Kompakt hatchback otomobil pazarında rekabet her zaman sıkı olmuştur. Bu segmentte uzun süre var olabilmek de her markanın harcı değil. Belli başlı marka ve modellerin kemikleşmiş müşteri kitlesini elinden almanın neredeyse imkânsız olduğu bu segmentte ancak sıra dışı modellerle yeni müşteri kitleleri satış noktalarına çekilebiliyor. İtalyan Fiat’ın her çıkardığı otomobil önemli bir görevi ifa etmek için yollara çıkıyor. Meselâ Grande Punto bunlardan biriydi. Şimdi ise görevi devralmak üzere yeni “Bravo” yollarda yerini almaya başladı. “Bravo” Fiat’ı kompakt sınıfta iddialı hale getirmek için ideal bir seçim olmaya aday. İşte Fiat tarihinde uçak geliştirme prosesi kullanılarak üretilen ilk model unvanına sahip Fiat Bravo’nun yenilenen versiyonu, Türkiye’de de satışa sunuldu. Fiyat/fayda orantısında daha da geliştirilen donanım paketleriyle dikkat çeken yeni Fiat Bravo, artık Active Plus, Dynamic Plus ve Sports Style adı verilen 3 yeni ekipman seviyesiyle tercih edilebiliyor. Gelelim bu haftaki test konuğumuz olan “Bravo 1.4 90 HP.” Fiat’ın kompakt hatchback sınıfında yer alan temsilcisi Fiat Bravo’nun yenilenen versiyonu, 33 bin 500 TL’den başlayan tavsiye edilen kampanyalı anahtar teslim satış fiyatıyla Fiat showroomlarında yerini aldı. Artık daha da zenginleştirilen yapısıyla dikkat çeken Active Plus, Dynamic Plus ve Sports Style adı verilen 3 farklı donanım seviyesine sahip yeni Fiat Bravo, 1.4 litre 90 HP ve 1.4 litre T-Jet 120 HP benzinli; 1.6 litre 105 HP Multijet ve 1.6 litre 120 HP Multijet turbo dizel motorlar olmak üzere toplam 4 güç ünitesi seçeneğiyle tercih edilebiliyor. 1.4 litre 120 HP T-Jet ve 1.6 litre 120 HP Multijet motor seçeneklerinde ise Dualogic otomatik şanzıman isteğe bağlı donanım kapsamında sunuluyor.
TASARIMDA KENDİNE HAS ÖZELLİK
DIŞ tasarımında koyu zeminli ön farlar ve krom boyalı ızgara gibi özelliklerle farklılığını ortaya koyan yeni Fiat Bravo’nun kapı kolları ve yan aynaları ise giriş seviyesi Active Plus donanım paketinden itibaren gövde rengi olarak sunuluyor. İç mekânda ise gri ve bej renginde iki farklı ve yeni döşeme seçeneğine yer verilirken, ön konsolda ise bu yeni seçeneklere uyumlu karbon kaplama opsiyonu da satın alınabiliyor. Şık ve dinamik çizgileriyle dikkat çekmesinin yanı sıra sınıfının en estetik tasarımlı otomobillerinin arasında yer alan Fiat Bravo, eğimli ön camı, damla biçimli farları, geniş ağızlı ızgarası ve sportif arka tasarım hatlarıyla göz alıcı bir görünüm sunuyor. Detaylarda kendine has özelliklere de sahip olan Bravo, aynı grubun Alfa Romeo ve Maserati gibi otomobillerinden aldığı ilham ile dış tasarımda kendine has bir çizgiye ulaşmış görünüyor. Güncel tasarımlarda rastladığımız keskin hatlara yer vermeyen Bravo, sıcak ve yumuşak bir çizgiye sahip. Fiat Bravo, 4.34 metrelik uzunluğu, 1.79 metrelik genişliği ve 2.60 metrelik aks mesafesiyle kabin içinde 5 kişi için geniş bir hayat alanı sunabiliyor. 400 litrelik bagaj hacmiyle de dikkat çeken Fiat Bravo’nun arka koltukları yatırıldığında 1175 litrelik yükleme alanı elde edilebiliyor. Otomobilin iç tasarımı da kalite olarak belirli bir seviyeyi yakalamış. Ön konsol hoş bir hava oluştururken direksiyon simidinin tasarımı da oldukça başarılı. Bazı kumanda düğmelerinin kullanımı fazla işlevsel değil. Orta konsolda birçok düğmenin kullanımı ise zorluk çıkarmıyor.
SÜRÜŞ VE PERFORMANS
Bravo’nun 1.4 litrelik Multijet motoru 90 HP’lik güç üretirken genel anlamda başarılı bir çalışma karakteri sunuyor. 1.4 lt’lik motor, gürültüsüz çalışma sistemiyle övgümüzü kazanıyor. Ancak kalkış sırasında biraz zorlanıyor gibi. İşin bir de yakıt tüketimi yönü var. Söz konusu benzinli ve küçük motor olunca tüketim değerleri merak ediliyor. Hem şehir içinde, hem otobanda, hem de dağ ve bayırda kullandığımız 1.4 lt’lik motorun ortalama harcaması 7.6lt/100km oldu. Bu değer şehiriçinde 7.8lt/100 km lere çıkarken şehirdışında 7.0 lt/100 km yakıt tüketimine ulaştı. Bravo’nun sürüş karakteri son derece yumuşak huylu. Bu durum insanı biraz tedirgin ediyor ama bu tamamen aracın karakteristik özelliğiyle ilgili, zamanla buna alışıyorsunuz. City özelliği de bulunan direksiyon sistemi yeterli tepkisiyle olumlu not aldı. Orta sertlikteki süspansiyon sistemi yol tutuş konusunda önemli bir rol üstlenirken konfordan da ödün vermiyor. Euro NCAP’ten 5 yıldız alan Bravo fren testimiz esnasında da güvenlik mesafesinin altında durarak bizden olumlu not almayı başardı.
GÜVENLİK
Euro NCAP’ten yolcu ve araç güvenliğinde 5 yıldız, çocuk güvenliğinden ise 3 yıldız almayı başarabilen Fiat Bravo, hem aktif hem de pasif güvenlik sistemleriyle yolcularını maksimum korumayı başaran modellerin başında yer alıyor.
RECEP BOZDAĞ |
21.06.2010 |