14 Haziran 2010 ASYA'NIN BAHTININ MİFTAHI , MEŞVERET VE ŞÛRÂDIR İletişim Künye Abonelik Reklam Bugünkü YeniAsya!

Eski tarihli sayılar

Günün Karikatürü
Gün Gün Tarih
Dergilerimiz

Mazda2: Genç İşİ

KÜÇÜK sınıf otomobiller ilgi çekici olduğu kadar, beğenilmesi ve beğendirilmesi kolay değildir. Tasarımını beğenirsiniz, ama içine binince “biraz darmış” kelimeleri ağızdan çıkar. Bagaj standartlardadır, ancak bu kez de “fiyatı pahalı” sözleri duyulur. Aslında geçen üç cümlede geçen sözler, “avantajdır” desek yeridir. Zira ne satın almak istediğini bilen bir müşteriyle karşı karşıyasınızdır. Test sürüşümüze misafir olan modelimiz küçük Japon Mazda2.

DIŞ TASARIMI CAZİP

Japon otomobillerinin tasarımını hiçbir zaman Avrupalı rakipleriyle karşılaştırma taraftarı değilimdir. Zaman zaman Avrupalı rakiplerinden geri kalsalar da modern çizgilerle kendi çizgilerini harmanlayarak orijinal çalışmalar ortaya koyuyor. Hatta isim Mazda olunca, biraz durup düşünmek gerekiyor. Japon üretici son dönemlerdeki tasarım dilini Mazda2’ye de aktarmış. Baktığınızda Ford Fiesta’ya benzetebiliyorsunuz. Mazda2 Avrupalı yüzüyle hem yenilik arayan Japonlara, hem de Avrupalı genç müşteri kitlesine cazip geliyor. Önden bakıldığında sportif bir tasarıma sahip olan Mazda2’de, çamurluk tarafında sportmenliğini biraz kaybediyor. Arkaya doğru yükselerek uzanan omuz çizgisi, sportifliği ve otomobilin dinamizmini kurtarıyor. Arka tasarım ise rakiplerinden farklı olarak eğimli tavan tasarımı ve omuz çizgisinin devamı olarak şekillendirilmiş geriye doğru uzanan bir tasarıma sahip. Genel olarak kaslı bir tasarım çizgisi taşıyan Mazda2’nin dış tasarımındaki biraradalık kendini her noktada hissettiriyor. Rüzgâr sesi biraz daha fazla içeriye yansıyor hissi uyanmış olsa bile Mazda2’nin sınıf ortalamalarını rahatlıkla karşılayabiliyor.

İÇ TASARIM DAHA İYİ OLABİLİRDİ

ARACIN kabin içine oturduğunuzda, dış tasarımdaki caziplik azalıyor. Direksiyon simidin sade ve bana uygun. Fazla sayıda düğme olması benim için dezavantajdır zira. Mazda2’den, gösterge tabololarının daha estetik ve gösterişli olmasını beklerdim açıkçası. Küçük modellerde belki de en büyük sorunu “uzun boylu” alıcılar yaşıyordur. Zira koltuklarda doğru sürüş pozisyonunu bulmak zor olabilir. Kumanda düğmelerini kullanmak çok zor değil, zira tasarım “oldukça sade”. Enteresan olmakla birlikte kullanışsız bir torpido gözü mevcut. Göstergeler çok fazla heyecan uyandırmasa da fonksiyonel. Bir de yan destekler eksik kalmış! İç hacim çok da geniş değil, ancak tasarımından dolayı ferahlığı mevcut. Minik Japon’un bagaj hacmi de koltuklar yatırıldığında arttırılabiliyor.

SÜRÜŞ VE KONFOR: SIKI ÇOCUK

HEM duruşu hem de sert süspansiyonları ile sıkı bir görünüm sunan Mazda2’nin şehir içindeki çukurlarda biraz sarsıntıya sebep olduğunu, ama bunun konforu çok fazla bozmadığını söylemek yerinde olur. Yönlendirmesi yeterli görünen direksiyon sisteminin tepkileri sürücüyü sıkıntıya sokmuyor. Yol tutuşu genel olarak başarılı. Araç, güvenlik mesafesinde durması önemli. Mazda2, modern bir şehir otomobilinden beklenen kıvraklık ve duyarlılık sahibi. Ki, “Genç işi” olmasının en önemli özellik bu. Ve Mazda2 kesinlikle keyif veren bir sürüş karakterine sahip. Bu özellikleriyle küçük sınıfa farklı bir tat getiren Mazda2, adrenalin saçan! motoruyla gençlerin beğenisini toplar desek abartmış olmayız.

FİYAT:

Mazda2’nin 1.5 Go AT modeli özel kampanyalı anahtar teslim fiyatı 32 bin 347 TL iken, 1.5 Sport modeli de yine özel kampanyalı anahtar teslim fiyatı 33 bin 097 TL olarak showroomlarda yerini almış durumda.

RECEP BOZDAĞ

[email protected]

14.06.2010

 
Sayfa Başı  Yazıcıya uyarla  Arkadaşıma gönder  Geri


Son Dakika Haberleri

Başlıklar

  Mazda2: Genç İşİ

  Avrupa’nın Hyundai i20’si Türkiye’de üretilecek

  Kaliteli ve hesaplı: Proton Saga

  Toyota avantajları devam ediyor

  Peugeot Sport sınavını tamamladı

  Yeni Suziki Swift Macaristan’dan

  Türkiye’nin ilk otomobil alış veriş merkezi AUTOPIA!

  Renault Latitude, gün ışığına çıkıyor

  Dacia’dan şimdi al, bayramdan sonra öde kampanyası

  Tüm zamanların Hatchback’i: Lancia Delta Integrale!

  Kendi Fiat Fiorino’sunu tasarlayanların sitesine ödül

Dergilerimize abone olmak için tıklayın.
Hava Durumu
Yeni Asya Gazetesi, Yeni Asya Medya Grubu Yayın Organıdır.