Perakende sektörü yurt dışına birlikte açılacak |
YURT dışında Türk markalarının ağırlıklı olarak yer alacağı alışveriş merkezleri (AVM) ve mağazalar kurmak amacıyla oluşturulan ‘’Perakende Yatırım Koordinasyon Kurulu’’ protokolü imzalandı. Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi, Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Yılmaz Yılmaz, Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Hakan Kodal ve Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD) Başkanı Mehmet Nane tarafından imzaların atıldığı törende konuşan Büyükekşi, ihracatçılar, markalar, perakende zincirleri ve alış veriş merkezlerinin temsilcileri olarak çok anlamlı bir işbirliğine gittiklerini belirtti. Büyükekşi, ‘’Türkiye’de yakaladığımız dinamizmi, enerjiyi ve bereketi dışarıda da geliştirmek için bir araya geliyoruz’’ diyerek, hedefin ihracatın katma değerini arttırmak olduğunu vurguladı. Mağazalar açıldıkça siparişler ve üretimin otomatiğe bağlanacağını, ‘’Her sezon sipariş gelecek mi?’’ endişesinin ortadan kalkacağını belirten Büyükekşi, ‘’Amacımız, markalarımızın her ülkede bir mağaza açması değildir. Her ülkede en az 10 mağaza açsınlar istiyoruz. AVM yatırımcılarının Türkiye’de elde ettiği deneyimleri yurt dışına taşımalarını istiyoruz’’ diye konuştu. Büyükekşi, kurulun ilk olarak Fas’ın 3 ayrı şehrine yatırım için bir keşif ziyareti düzenleyerek yerel yöneticilerle görüşeceğini, sonrasında sırada Suriye’nin yer aldığını söyledi. BMD Başkanı Yılmaz ise 10 yıl içinde yurt dışında 20 bin mağaza hedeflediklerini belirterek, ‘’Türkiye alış veriş merkezleri ile çevre ülkeler için bir alış veriş cenneti olabilir’’ dedi. |
10.06.2010 |