Spor |
Alkollü markalara kulüp yasağı |
Tütün Mamulleri ve Alkollü İçkilerin Satışına ve Sunumuna İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik Taslağı ile sigara ve alkollü içkilerin, satışı ve sunumunda önemli değişikliklere gidiliyor. Alkollü içki markalarının, spor kulüplerine isim olarak verilmesi de yasaklanıyor. Tütün ve Alkol Piyasası Düzenleme Kurumu (TAPDK) tarafından hazırlanan ve ilgili kamu kuruluşlarıyla, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği, Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu ve sektör temsilcilerine görüşe gönderilen yönetmelik taslağıyla, satış faaliyetleri ve belgesi, tütün mamulü ve alkollü içkilerin satılamayacağı yerler, perakende satış, fiyat bildirimleri, reklam ve sponsorluk uygulamaları, denetim ve yaptırımlar yeniden düzenleniyor. TAPDK’nın söz konusu taslağı, ilgili kamu kuruluşlarıyla, sivil toplum örgütlerinden gelecek görüşler doğrultusunda yeniden Kurul’da ele alacağı ve daha sonra son şeklini vererek Başbakanlığa göndereceği belirtiliyor. Daha önce kamuoyunda tartışma yaratan Alkollü İçkide Reklam Tebliğindeki hükümleri de kapsayan taslaktaki en önemli düzenlemelerden birini spor kulüplerinin durumu oluşturuyor. Özellikle Efes Pilsen Basketbol Kulübünü yakından ilgilendiren bu düzenleme ile alkollü içki markalarının spor kulüplerine isim olarak verilmesi engelleniyor. Düzenlemelerde neler var? l Alkollü içki markalarıyla logo, amblem ve işaret şeklinde alkollü içki markasını çağrıştıran tasarımlar, spor kulüplerine isim olarak verilemeyecek. Alkollü içki markasını isim olarak almış spor kulüpleri de bu aykırılığı 1 yıl içinde giderecek. l Alkollü içki reklamları, sinemalarda sadece 18 yaş üstünün seyredebildiği filmlerde gösterilebilecek. l Satıcılar, her bir üretici firmaya ait en az 2 sigara markasını, alkollü içkide ise 1’den fazla firma ürününü bulunduracak. l Akaryakıt istasyonlarının mağaza ve lokantalarında, hacmen yüzde 5’den fazla alkol içeren alkollü içki satışı yasak olacak. |
11.05.2010 |