11 Mayıs 2010 ASYA'NIN BAHTININ MİFTAHI , MEŞVERET VE ŞÛRÂDIR Mobil İletişim Künye Abonelik Reklam Bugünkü YeniAsya!

Eski tarihli sayılar

Günün Karikatürü
Gün Gün Tarih
Dergilerimiz

Kültür-Sanat

 

“İstanbul mimarisinin müziği” projesi

İSTANBUL 2010 Avrupa Kültür Başkenti (AKB) Ajansı Klasik Türk Müziği Yönetmenliği ve Türk Musikisi Vakfı işbirliğiyle yürütülen ‘’İstanbul Mimarisinin Müziği’’ projesi kapsamında Eyüp’te Klasik Türk Müziği konseri verildi.

Konuya ilişkin yapılan açıklamaya göre, proje çerçevesinde verilen konserlerin üçüncüsü, ‘’Eyüp ve Zekâî Dede’’ başlığı altında, Eyüp Tarihi Feshane İdari Binasında gerçekleştirildi. Fatih Salgar şefliğindeki İstanbul Devlet Klasik Türk Müziği Korosu tarafından verilen konser, İstanbul’un siluetini oluşturan mimariye paralel bir müziğin varlığını İstanbullularla buluşturdu. İstanbul’da zaman, mekân ve müzik ilişkisini kurmayı amaçlayan proje bu yılın sonuna kadar devam edecek. Açıklamada görüşlerine yer verilen AKB Ajansı Klasik Türk Müziği Yönetmeni Mehmet Güntekin, mimarî ile müziğin ilk bakışta kolay fark edilemeyen ama alabildiğine iç içe geçmiş iki farklı sanat alanı olduğunu belirtti. Güntekin, proje kapsamında Yenikapı Mevlevîhanesi’nde Dede Efendi, Topkapı Sarayı’nda III. Selim, Süleymaniye Külliyesi’nde Itrî konserleri verileceğini kaydederek, 15 Hazirandaki ‘’Kültür Başkentlerinin Sesleri’’ etkinliğinde ise İstanbul Devlet Klâsik Türk Müziği Korosu eşliğinde Avrupa’dan davet edilen Amarcord Ensemble korosunun sahne alacağını ifade etti.

11.05.2010


 

Ahlat’taki abidevî mezar taşları belgelendi

BİTLİS’İN Ahlat ilçesinde bulunan mezar taşları tek tek fotoğraflanarak belgelendi. 12’nci yüzyıldan günümüze gelen taşlar, dünyanın en büyük açık hava müzelerinden biri olarak görülüyor ve 2’nci Orhun Abideleri olarak adlandırılıyor.

Ahlat Fotoğrafçılık Kulübü üyeleri, Ahlat Kaymakamlığı’nın koordinesinde tarihî mezar taşlarının fotoğraflarını çekerek belgeledi. Yaklaşık iki ay süren çalışmayı fotoğrafçılık kulübü üyeleri gönüllü olarak yaptı. Tarihî Selçuklu Mezarlığı’ndaki 210 dönümlük bir alanda yapılan çalışma ile abidevî mezar taşlarının hepsi ilk kere fotoğraflarla belgelenerek sayısı tespit edildi. Kulüp üyeleri ile birlikte fotoğraf çeken Ahlat Kaymakamı Bilal Şentürk, Ahlat’ın bin yıllık Türk tarihinin her türlü izini taşıyan kutsal bir belde olduğunu, yapılan çalışma ile Ahlat Selçuklu Meydan Mezarlığı’nda yer alan mezar taşlarının tamamının dijital ortama aktarıldığını söyledi. Şentürk, yaklaşık 2 aylık özel bir çalışma ile 8 bin 169 adet mezar taşının fotoğraflandığını ifade etti. Kaymakam Şentürk, Selçuklu Mezarlığı’nın dünyanın en büyük İslâm mezarlığı olduğunu vurgulayarak şöyle konuştu: “Bu mezar taşları Anadolu’nun tapu taşıdır. Bu mezar taşları bizim tarihimize ışık tutan önemli delillerdir. Katalog çalışmasına da başladık. En kısa zamanda tamamlamayı hedefliyoruz.”

11.05.2010


 

Koleksiyonculuk serüveni bir mendille başladı

CUMHURİYET kuşağının ilk kadın öğretmenlerinden Nilüfer Damalı, hediye ettiği ipek bir mendille oğlu Atom Damalı’nın koleksiyonculuk serüvenini başlattı.

Nilüfer Damalı Eğitim Vakfı başkanı Atom Damalı, annesi adına kurduğu vakfın çalışmaları ve koleksiyonerciliği ile genç nesillere koleksiyonercilik bilincini aşılamayı hedefliyor. Damalı, puldan sikkeye, resimden heykele kadar uzanan çeşitlilikte sahip olduğu koleksiyonlarının başlangıcı olan ipek mendil koleksiyonuna da hâlâ devam ediyor. Annesinin hediye ettiği bir ipek mendille başlayan koleksiyonerliği, yıllar geçtikçe çeşitlenen Atom Damalı, annesi adına kurduğu Nilüfer Damalı Eğitim Vakfı’yla, sahip olduğu koleksiyonlarla ilgili hazırladığı özel eserlerle eğitime destek oluyor.

11.05.2010

 
Sayfa Başı  Geri

Bütün haberler

Dergilerimize abone olmak için tıklayın.
Hava Durumu

Yeni Asya Gazetesi, Yeni Asya Medya Grubu Yayın Organıdır.
Kurumsal Linkler: Risale-i Nur Kongresi - Bediüzzaman Haftası - Risale-i Nur Enstitüsü - Yeni Asya Vakfı - Yeni Asya Gazetesi - Bizim Radyo
Sentez Haber - Yeni Asya Neşriyat-Promosyon - Köprü Dergisi - Bizim Aile - Can Kardeş - Genç Yaklaşım