Tüketiciler, operatörlerin uygulamalarından şikâyetçi |
KONTÖRDEN liraya geçişle birlikte birçok tüketicinin şikâyette bulunduğu bildirildi. Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Nazım Kaya, yaptığı açıklamada, cep telefonlarında kontör uygulamasına 1 Nisan’dan itibaren son verildiğini, yerine lirayla ön ödemeli konuşmanın başladığını hatırlattı. Geçişle birlikte tüketicinin bazı beklentiler içine girdiğini dile getiren Kaya, şöyle konuştu: ‘’Tüketiciler, kontör atış periyotlarının saniye bazında yapılması, fiyat ve tarife karmaşalarından kurtulmayı, piyasaya 5 liralık kartların sunulmasını bekledi. Ancak bugün daha da karmaşık hale gelindi. Özellikle 1 Nisan öncesi 20 kuruşa yapılabilen görüşmenin bugün 30 kuruşa yapılabilmesi, hatlarında yüklü olan kontörlerin yüzde 33 eksiltilerek liraya çevrilmesi, birçok tüketicinin başvuru merke-zimize ilettiği şikâyetlerden anlaşılmaktadır. Yapılan gizli ve anlaşmalı zam, zam yapabilmek için kontörden kuruşa geçiş operasyonu yapıldığını göstermektedir.’’ Ülkedeki 65 milyon cep telefonu kullanıcısının 46 mil-yonunun ön ödemeli kartlarla görüştüğünü ifade eden Kaya, ‘’Yapılan gizli zam acilen geri çekilmeli, 1 Nisan şakası yapmaktan vazgeçilmelidir. Aksi takdirde gerek Rekabet Kurumu ve diğer ilgili kurumlara şikâyetlerimizi iletip, GSM sektörü ile dâvâlarımıza bir yenisini ekleyeceğiz’’ dedi. Kaya, kartların üzerindeki fiyattan daha yüksek satıldığı yönünde de şikâyet aldıklarını bildirerek, BTİK’in bu konuda gerekli müdahalede bulunmasını istedi. |
05.04.2010 |