Skoda’nın ilk SUV aracı Yeti, Türkiye’de |
Skoda’nIn SUV segmentindeki ilk aracı olan Yeti, Türkiye pazarına sunuldu. Yüce Auto’nun bu ay içerisinde satışa sunacağı Skoda’nın yeni ürünü Yeti, 39 bin 990 liradan başlayan tavsiye edilen anahtar teslim fiyatlarla satılacak. Yüce Auto Genel Müdürü Mahmut Kadirbeyoğlu, Skoda’nın SUV segmentindeki ilk aracı olan Yeti’yi, düzenlediği toplantı ile basına tanıttı. Yeti’nin 4x2 ve 4x4 modelleriyle hem şehir içi günlük kullanım, hem de tabiat ve spor otomobili olarak tam bir ‘’off road’’ aracı olarak tasarlandığını ifade eden Kadirbeyoğlu, ‘’Yeti, 17 inç tekerlekleri ile sportif bir görünüm kazanırken, panoramik açılır cam tavanı ile de konforu en üst düzeye taşıyor’’ dedi. Kadirbeyoğlu, Yeti’nin güvenlik konusunda da Euro NCAP’dan 5 yıldız aldığını, ayrıca çarpışmalarda boyunun alacağı darbelerin en asgariye indirilmesi açısından da sıralamada en iyi ikinci araç konumunda bulunduğunu kaydetti. 2010 yılının Skoda için yeni bir başlangıç olacağını ve bu başlangıcın ilk ürününün Yeti olduğunu söyleyen Kadirbeyoğlu, Yeti’nin 39 bin 990 liradan başlayan anahtar teslim fiyatıyla satışa sunacaklarını bildirdi. Active, Ambition ve Experience modelleri olan Yeti, 4x4 ve 4x2 çekiş alternatifleriyle sunuluyor. Yeti’nin 2.0 TDI dizel motorlarda yer alan 4 tekerlekten akıllı çekiş sistemi Haldex sayesinde kuru yol ve normal sürüş şartlarında önden çekişle yol alırken, yol ve hava şartları gerektirdiğinde ve ihtiyaca göre çekiş otomatik olarak arka tekerleklere yönlendiriliyor.
2010 PAZAR TAHMİNLERİ 350 BİN
MAHMUT Kadirbeyoğlu, 2010 hedeflerine ilişkin olarak da şunları kaydetti: ‘’2010 yılı için biz 4 bin 200 adetlik teslimat planlıyoruz. Pazar tahminimiz 350 bin adetler civarında olacaktır. Bizde ticarî araç olmadığı için sadece binek otomobil pazarındaki payımız yüzde 1,2. 2009’a oranla yüzde 20’nin üzerinde büyüme hedefliyoruz. 2011 yılında bu basamak daha da yukarıya çıkacak ve yüzde 1,5 pazar payı hedefleyeceğiz. 2005 yılında yüzde 2,12 pazar payımız vardı. O günden bugüne bayağı pazar kaybettik ve yüzde 1’lere kadar geldik. Bugün, dönüşümün başlangıcı olduğu gün olarak bakıyoruz. Yeti ile pazar payımız her geçen gün daha ilerilere çıkacaktır.’’ Bu yıl Yeti için satış hedefini 700 adet olarak planladıklarını da belirten Kadirbeyoğlu, Yeti’den sonra önümüzdeki ay içinde Octavia’nın 1.6 dizel motoru ile pazarın bugüne kadar hitap etmedikleri yüzde 15’lik bir kısmına daha hitap etmiş olacaklarını bildirdi. |
22.03.2010 |