Çevik bir kedi gibi: Renault Clio HB 1.5 dCi |
CLİO, Fransız üretici Renault’nun ürün gamındaki en eski modellerinden. İlk olarak ‘90’lı yılların başında karşımıza çıkan Clio, o dönemin klasik Renault çizgisinde köşeli bir otomobildi. 1998 yılında ikinci neslinin üretimine başlanan otomobil, 2005’te üçüncü nesliyle sahnedeydi. Geçen zaman içinde rakiplerinin gerisinde kalan Clio makyajlanarak güncel görünümüne kavuştu. İlk olarak 2009 Cenevre Fuarı’nda görücüye çıkan ve Bursa’da Oyak Renault fabrikalarında üretilen Yeni Clio HB, üçüncü jenerasyon Clio üzerinden sahneye çıkan bir otomobil. Otomobil üreticilerinin ilgi çekici bir tasarım çizgisi bulduklarında bunu tüm model gamlarına uygulamaları alışılmış bir durum. Bu konu Clio’da da yaşanmış. Özellikle ön bölüm otomobile bir gençlik havası vermiş. Tasarımı, konforu, çok yönlülüğü, üst segment modelleri aratmayan güvenlik ve donanım düzeyiyle Yeni Renault Clio HB Authentique, Expression ve Dynamique olmak üzere üç farklı versiyonu ile geçtiğimiz yılın ortasında satışa sunuldu. Hem dinamizm ve sağlamlık, hem de akışkan ve çekici bir karakter kazandıran çekici, yuvarlak çizgileri ile dikkat çeken Clio, yeni tasarımıyla gözleri kendine doğru çevirdi.
NAVİGASYON SİSTEMİ Yeni Clio’nun dış görünümü haricinde üçüncü jenerasyondan ayıran, ilk dikkat çeken özelliklerden birisi entegre navigasyon sistemi. Aracın orta konsol üzerine yerleştirilen GPS navigasyon sistemi, Yeni Carminat TomTom, Renault ile TomTom arasında özel bir işbirliğinin sonucu Renault’ta yerini almış. Aynı zamanda müzik sistemi bilgilerinin de görülebildiği ekranın kolay kullanılabilir uzaktan kumandası da, farklı fonksiyonlara gözlerinizi yoldan ayırmadan güvenlik içinde erişmenizi sağlıyor. Gerçi bazen dikkatinizi yoldan alabiliyor. Öte yandan, dokunmatik olmayan navigasyonun ayarlanması sürüş esnasında çok zor. Bu sebeple güvenlik açısından otomobil hareket halindeyken sistem ayarlanmamalı. Navigasyonun harita güncelliğiyse ortalamalarda. İstanbul’daki testimizde bazı adresler haritada yer almıyordu. Yeni Renault Clio ile, 80 watt gücünde altı hoparlör, MP3 uyumlu CD okuyucu ve vites kolunun önünde yeni bir RadioSat Classic audio sisteme sahip. Ayrıca iPod ve USB uyumlu diğer portatif mp3 çalarlar ve USB’ler için düşünülen numerik bir kablolu bağlantı Plug&Music ve Bluetooth fonksiyonu olmak üzere iki yeni özellik de eklenmiş. Euro-NCAP çarpışma testlerinden tam not olarak 5 yıldız almış 11 farklı modeli olan dünyadaki tek marka Renault, Yeni Clio HB’de de güvenliği ön planda tutmuş. Aktif ve pasif güvenlik konusunda Renault’nun bütün bilgi ve tecrbelerinden yararlanılmış. Sürüş yardım sistemleriyle elektronik dağıtıcılı ABS (EBV), AFU (acil fren destek sistemi) tamamlanan süspansiyon ve yürüyen aksam aktif güvenlik sunuyor.
Silindir Sayısı: 4 Motor Hacmi: 1461 cc Yakıt Besleme: 8 Subap Euro Dizel (Euro4) Maksimum Güç (Hp): 85 Hp Maksimum Güç Devri (dv/dk): 3750 Maksimum Tork (Nm): 200 Nm Maksimum Tork Devri (dv/dk): 1900 Ağırlık: 1250 kg Vites Kutusu: Düz Hızlanma (0-100 km/s): 12.7 sn Maksimum Hız: 174 km/s Şehir Dışı Yakıt Tüketimi: 4.0 lt/100 km Şehiriçi Yakıt Tüketimi: 5.2 lt/100 km Yakıt Deposu: 55 lt
CLİO'DA KONFOR VE GÜVENLİK BİR ARADA
DAHA fazla konfor ve güvenlik sunmak amacıyla Yeni Renault Clio’da hız sabitleyici, ilave viraj farları, sileceklerin çalıştırılmasına ve silme hızları ile farların otomatik yanmasına kumanda eden yağmur ve aydınlık olmak üzere çift fonksiyonlu sensör de donanım seviyesine bağlı olarak standart veya opsiyonel olarak sunuluyor. Yeni Clio HB’in 1.2 16V, 1.4 16V, 1.6 ve 1.5dCi 70 ve 85 beygir motor seçenekleri bulunuyor. Test aracımız Renault Clio HB 1.5 dCi yer alan 85 bg gücündeki motor bu gücü 3750 d/d’de üretiyor. 200Nm. tork değerine sahip otomobilin 0/100 km/s hızlanması ise fabrika verilerine göre 12,7 saniye. Testimiz sırasında şehiriçinde fabrika değerlerine oldukça yakın tüketim değeri yakaladık. Renault Clio HB 1.5 dCi, bir kedi çevikliğinde yol alırken, içinde kendinizi güvende ve ferah hissetmenizi sağlıyor.
RECEP BOZDAĞ |
22.03.2010 |