Ekonomik aracın yeni adı: Dacia Logan 1.5 dCi |
DACİA Logan, Renault’un firmayı satın almasından sonra 2004 yılında üretilmeye başlandı. Renault’un Paris yakınlarındaki merkezinde geliştirilip Romanya Dacia tesislerinde üretilen otomobil, Avrupa ülkeleri de dahil olmak üzere dünya çapında 35’ten fazla ülkede satılıyor. Logan’da tamamı Renault raflarından alınan 1.4 litre 75 HP ve 1.6 litre 90 HP’lik benzinli, 1.5 litre 65 HP’lik turbo dizel motorlar kullanılıyor. Günümüzdeki modern araçların her geçen gün yuvarlaklaşmasına karşın Logan’da köşeli gövde hatları dikkat çekiyor. Boyu 4250 mm, genişliği 1735 mm, yüksekliğiyse 1525 mm olan araç bu değerleriyle Fiat Albea ve Renault Clio Symbol’den az da olsa büyük. İç mekândaki malzeme ve işçilik kalitesi dışardan göründüğü kadar başarılı değil. Aracın dış hatlarında orijinal tasarımlar kullanılmış. Otomobilin gösterge tablosunda yakıt ve motor hararet göstergeleri LCD ekranda dijital olarak görüntüye geliyor. Araçta kullanılan mütevazı müzik sistemi de Clio’dan tanıdık geldi. Logan’ın elektrikli ayna kumandası vites konsolunda el freni kolunun hemen altına yerleştirilmiş. Ne var ki kumanda kendini epey aratıyor! Kapıların geniş açılması iniş binişleri kolaylaştırıyor. Logan’ın 510 litrelik bagaj hacmi Clio Symbol ve Albea kadar iddialı. Accent Era’dansa oldukça büyük. Gerçi bagajın yükleme eşiği biraz yukarda kalıyor, ama yüklemesi ve boşaltmasında pek sorun yaşanmıyor.
SÜRÜŞ İZLENİM
Dacia’nın hamisi Renault’un çeşitli modellerinde kullandığı 1.5 litrelik turbo dizel motor, düşük yakıt tüketimi ve özellikle şehir trafiğinde pratik sürüş özellikleri sağlayabilen tatminkâr çekiş özellikleriyle beğeniliyor. Motor Euro IV egzoz emisyon normunu karşılayabiliyor. Biraz gürültülü çalışan motorun sesinin kabine sızmasında Logan’ın sanırım yalıtım yetersizliğinin payı var. Logan, ataklık noktasında yeterli olmasa da güzel bir sürüş imkânı tanıyor. Otomobilin hızı 100 km/s civarına ulaştığında daha fazla hızlanmayı istemediği izlenimi veriyor. Test sürüşünde 100 km’de tükettiğimiz ortalama 5,5 litrelik tüketim aracın yeterince tutumlu olduğunu gösteriyor. Dünyada yakıtın bu kadar pahalı olduğu bir ülkede aranan en önemli özellikte bu olsa gerek. Logan, virajlarda temkinli olmayı gerektiriyor. Ancak sakin araba kullanıyorsanız yolcuları kesinlikle riske etmiyor. Bu arada, süspansiyonun sessiz çalışması genel sürüş konforunu iyileştiriyor. Direksiyon hassasiyeti istenilen seviyede değil. Logan’da ABS bütün donanım seviyelerinde opsiyonel bir ekipman. ABS devreye girdiğinde fren sertleşiyor ve ayağınız altından kaymak için direnç gösteriyor. Konfor açısından standartları sağladığını düşündüğümüz Logan, özellikle yakıt tüketiminin ekonomikliği noktasında rakiplerine fark atıyor. Şehiriçi kullanım noktasında bire bir. Logan düşük bütçeli kullanıcılar için tasarlanmış bir otomobil. Renault destekli üretim teknolojisi en büyük avantajı. Ayrıca sunduğu iç hacmi de rakipleriyle mücadele edebilecek kadar iddialı. Donanımı sınıf standartlarında olan Logan’ın, donanımı zengin versiyonları tercih etmenizi öneririz. İkinci el noktasındaki sıkıntılar giderilirse Dacia daha yüksek satış rakamlarına ulaşacağı kesin. Dacia modellerinin Türkiye’deki ikinci el performansı bugüne kadar pek içi açıcı değildi. Otomobillerin üretim teknolojilerindeki eksiklik en önemli dezavantajlarıydı. Çabuk yıpranmaları, yedek parça sorunları tüketici gönlünde yer edebilmelerini engelledi. Renault destekli Logan modeliyle bu görünümünün en kısa zamanda değişecektir.
STANDART DONANIM
ABS, EBD, klima, sürücü ve yolcu hava yastığı, immobilizer, uzaktan kumandalı merkezi kilit, elektrikli ön camlar, aynalar, alüminyum çerçeveli gösterge tablosu, radyo-teyp, hidrolik direksiyon, alaşım jantlar, sis farları, yol bilgisayarı, torpido gözü aydınlatması.
Bagaj: 510 lt Boyutlar: 4250/1735/1525 mm Ağırlık: 1065 kg Depo: 50 lt Menzil: 900 km (ortalama) RECEP BOZDAĞ - |
15.02.2010 |