Tüketici, krizde ucuz ürünlere kaçtı |
Krİz yılı olarak anılan 2009’da, tüketici satın alma kararını ertelemedi ancak, fiyatı daha düşük ürünleri almaya yöneldi. Tüketiciler, satın alma kararı verirken daha fazla araştırma yapmaya başladı. Sahibinden.com Genel Müdürü Burak Ertaş, 2009 yılı içerisinde her bir kullanıcının sitede geçirdiği sürenin yüzde 8 artarak, 14 dakikaya ve ziyaret başına açtığı sayfa sayısının 34’e ulaştığını anlattı. Özellikle krizin iyice hissedilmeye başladığı Mart ayından itibaren Sahibinden.com aracılığıyla satılan ürünlerin ortalama satış fiyatında düşüşler gözlemlendiğini kaydeden Ertaş, bununla birlikte satılan ürünlerin adetlerinde sitenin büyümesine paralel artışın, devam ettiğini belirtti. Ertaş, ‘’Bu nedenle tüketicilerin alış veriş kararlarını ertelemediklerini, fakat fiyatı daha düşük ürünler almaya yöneldiklerini söyleyebiliriz’’ dedi. Yıla, 858 bin ilan ile başlayan sitenin, aktif ilan sayısının yüzde 50’den fazla artış göstererek, yılı 1 milyon 300 bin ilân ile kapattığına değinen Ertaş, 2009 yılında aktif ilân sayısındaki en fazla yükselmenin yüzde 80 oranıyla alışveriş kategorisinde yaşandığını söyledi. Burak Ertaş, geçen yıl sitenin Güvenli e-Ticaret sistemi kullanılarak satılmak istenen ürün sayısının, yüzde 135 oranında arttığına işaret ederek, ‘’Bu veriden hareketle tüketicilerin internet üzerinden yapılan alış verişlerde, ödeme güvenliğine daha fazla önem vermeye başladığını söyleyebiliriz’’ diye konuştu. |
28.01.2010 |