Promosyon sektörü krizin yaralarını sarıyor |
PROMOSYON Ürünleri İmalatçıları ve Satıcıları Derneği (PROMOTÜRK) Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Özdem, promosyon sektörünün bu sene geçen yıla oranla yüzde 50 daha iyi olduğunu belirterek, ‘’Geçen yıl çok kötüydü. Bu yıl kötünün iyisi’’ dedi. Özdem, yılbaşı dolayısıyla yılın son ayında sektörde hareketli bir sürecin yaşandığını, şu ana kadar geçen yıla göre bu yılın daha iyi geçtiğini vurguladı. Bu sene geçen yılla kıyaslandığında yüzde 50 daha iyi olduğuna dikkati çeken Özdem, ‘’Bizi umutlandıran şey, her geçen gün daha iyiye gidiyor. Eskiye dönüş başladı. Tabiî ki çok memnun değiliz, her şey süt liman değil. Ancak geçen yıl çok kötüydü. Bu yıl kötünün iyisi’’ diye konuştu. Türkiye’de kriz öncesinde sektörün, dernek üyesi olmayan şirketlerin yaptıkları işler ve ürün satışlarıyla beraber verilen promosyonlarla birlikte 2 milyar dolar civarında bir büyüklüğü olduğunun tahmin edildiğini ifade eden Özdem, geçen yıl cirolarda yüzde 30 ile 50 arasında kayıp yaşandığını, bu yıl ise yarı yarıya bir iyileşmenin söz konusu olduğunu söyledi. 2010’da firmaların promosyonu bütçesine koymaya başladığını kaydeden Özdem, promosyon ürünlerinde Avrupa’nın tercihinin Çin değil Türkiye olduğunu ve değerlendirilirse güzel işlerin yapılabileceğini belirtti. |
23.12.2009 |