En büyük oto üreticisi Volkswagen |
Volkswagen Group’un 2009 yılının dokuz aylık döneminde 4,4 milyon adet araç üreterek ‘’dünyanın en büyük üreticisi’’ olduğu bildirildi. Konuya ilişkin yazılı açıklamada, Almanya’nın araştırma kuruluşlarından Global Insights tarafından açıklanan sonuçlara göre, yılın 9 ayı sonunda VW Group’un dünya çapında 4,4 milyon adetlik üretimle dünyanın en büyük üreticisi olduğu belirtildi. Grup stratejisinin bir parçası olarak 2018 yılında bu sonuca ulaşmayı hedefleyen VW’in, bütün Avrupa’da hurda indirimi programını başarıyla uygulayarak 2009 yılı 9 ayının sonunda dünyanın en büyük üreticisi olmayı başardığı dile getirildi. Bu başarıda en büyük katkının, Almanya ile birlikte bütün yıl boyunca araç satışlarının yükseldiği Batı Avrupa ülkelerinin olduğu vurgulanan açıklamada, hurda indirimi Eylül ayında sona ermesine rağmen, Almanya’nın ekim ayında 26,1 oranında büyüyen bir araç tescili artışına şahit olduğu ifade edildi. Açıklamada, yılın dokuz aylık döneminde VW Group’un Almanya’daki satışlarının yüzde 34 artarak 622 bin 853 adete ulaştığı belirtilerek, bu başarının elde edilmesine, pazara sunulan yeni Golf ve yeni Polo modellerinin de yardım ettiği, her iki modelin satışlarının sırasıyla yüzde 54,1 ve yüzde 56,2 oranında artış gösterdiği kaydedildi.
Doğuş otomotiv, 40 milyon lira kâr etti
DOĞUŞ Otomotiv, yılın 9 ayında 40 milyon lira kar sağladığını duyurdu. 2009 yılında 15’inci kuruluş yıl dönümünü kutlayan Doğuş Otomotiv’in, üçüncü çeyrek finansal sonuçlarına ilişkin yazılı açıklamada, Şirketin 9 ayda gerçekleştirdiği 38 bin 120 adet satış ile 40 milyon lira kâr elde ettiği belirtildi. Doğuş Otomotiv geçen senenin aynı döneminde ise 32 milyon lira zarar açıklamıştı. Doğuş Otomotiv’in, bütün dünyayı etkisi altına alan ekonomik krizde etkin maliyet kontrolü sağlayarak faaliyet karını 2.2 kat arttırmayı başardığı dile getirilen açıklamada, Şirketin, 2009 yılının dokuz aylık döneminde 1 milyar 576 milyon lira ciro yaptığı kaydedildi. Açıklamada görüşlerine yer verilen Doğuş Otomotiv Üst Yöneticisi (CEO) Ali Bilaloğlu, şunları ifade etti: ‘’Doğuş Otomotiv olarak pazar şartlarını tedbirli bir şekilde değerlendirdik. Bu dönemde en büyük avantajımız esnek gider yapımız oldu. 38 bin 120 adetlik bir satışla yüzde 9 pazar payı elde ettik. Doğuş Otomotiv olarak yıl sonuna kadar 45 bin adet civarında satış gerçekleştirmeyi hedefliyoruz. Sektörde yaşanan daralmaya rağmen yatırım kararlarımızda da bir değişiklik yapmadık. Önümüzdeki dönemde de pazar şartları doğrultusunda yatırım kararlarımızı şekillendiriyor olacağız.’’ |
14.11.2009 |