Medya Markt’ın reklâmları dâvâlık oldu |
İZMİRLİ iş adamı Uğur Kutlu, bir elektronik ürün mağazalar zincirinin bilboardlarda ve gazetelerde yer alan tüketiciyi inek, kuş, balık yerine koyan reklâma dâvâ açtı. İzmirli iş adamı Uğur Kutlu, bir elektronik ürün mağazalar zincirinin bilboardlarda ve gazetelerde yer alan ‘’Fotoğraf makinesi alırken sağılacak inek miyim?’’, ‘’Cep telefonunda kazık yiyecek kadar kuş beyinli miyim?’’, ‘’Çamaşır makinesinde kazığa razı olacak kadar koyun muyum?’’ gibi sloganlar içeren reklâm kampanyasının durdurulması talebiyle mahkemeye başvurdu. Kutlu, ayrıca 2 liralık tazminat da talep etti. Bir iletişim firması Genel Müdürü Uğur Kutlu’nun avukatı Kurtuluş Atalay, bilboardlar ve gazetelerde yayımlanan reklamların durdurulması istemiyle Asliye Ticaret Mahkemesine başvurduklarını belirtti. Firmanın ‘’agresif’’ reklâm kampanyasıyla haksız rekabet oluşturduğunu öne süren Atalay, kampanyanın Türk Ticaret Kanunu’na da aykırı olduğunu savundu. |
21.10.2009 |