Hac malzemesi ihracatı parladı |
Büyüklüğünün 70 milyon lirayı aştığı tahmin edilen hac malzemesi sektöründe faaliyet gösteren firmalar, kaliteli ürünleri sayesinde İslam ülkelerinde aranan markalar haline gelmeyi başardı. Hac dolayısıyla kutsal topraklara gidecek hacı adaları, Suudi Arabistan başta olmak üzere İslam ülkelerinde ticari anlamda hareketlilik oluşturmaya başladı. Türk hacı adaylarının, gümrük sıkıntıları ve taşıma sorunu sebebiyle dönüşte misafirlere sunacakları seccade, tespih, yüzük ve oyuncak gibi hediyeleri Türkiye’den temin etmesi sonucu büyüyen Türk hac malzemeleri sektörü, firmaların gerçekleştirdiği kaliteli üretim sayesinde İslam ülkelerinde de bu markaların aranır hale gelmesini sağladı. Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği (MÜSİAD) Adana Şube Başkanı Bilal Nadir Gök, global krizin olduğu dönemde Türkiye ile İslâm dünyasının birbirine yakınlaştığını, hac dolayısıyla da Türkiye’ye yakın olan Suudi Arabistan ve diğer ülkelere ihracat fırsatı oluştuğunu belirtti. Bilinçlenme sonucunda Türk ürünlerine ciddi rağbet olduğunu vurgulayan Gök, ‘’Suriye ile vizelerin kaldırılması ve sınır kapılarının açılması da ticarî potansiyelin artmasını sağladı. Artık İstanbul’a satmakla Halep’e, Şam’a satmak arasında fark kalmadı’’ dedi. Türkiye’de hac malzemesi sektörünün büyüklüğünün 70 milyon liraya ulaştığını, ancak, bu rakamın çok da büyük olmadığını belirten Gök, şöyle devam etti: ‘’Ciddî çalışma yapıldığında, bu rakam katlanabilir. Türk ürünlerinin kalite yönünden sorunu yok, üretim standartlarında iyi seviyedeyiz. Şu anda özellikle seccade, battaniye ve takke gibi ürünlerde, başlıca rakipler olan Hindistan ve Çin’in önündeyiz.” |
08.10.2009 |