Güncel |
112’ye gelen 15 bin çağrının 450'si gerçek çıkıyor |
Adana’da 112 Acil Servise günde ortalama 15 bin ihbar geldiği, bunların ancak yüzde 3’ünün gerçek olduğu bildirildi. Adana 112 Acil Servis Başhekimi Mehmet Gül, yaptığı açıklamada, dönüşümlü olarak görev yapan 14 personelin 24 saat boyunca şehir genelinden gelen çağrılara cevap verdiğini söyledi. İl genelinde günde ortalama 15 bin çağrı geldiğini belirten Gül, şöyle devam etti: ‘’Adana’nın neresinde olursanız olun 112’yi aradığınızda tek merkez çıkıyor. Çağrı yoğunluğu çok olmasına karşın, arayanların birçoğu merkezden ses gelince kapatıyor. Bunların genelini telefonlarını kontrol etmek isteyenler oluşturuyor. Telefon sapıkları da ayrı bir yoğunluğa neden oluyor. Arayıp sohbet etmek isteyenler de var, küfür edip kapatanlar da. İl genelinden bir günde gelen 15 bine yakın çağrının sadece yüzde 3’ünde gerçek vakayla karşılaşıyoruz.’’ 112 Acil Servis’in olası afet anında koordinasyon merkezi olarak da görev yaptığını ifade eden Gül, ‘’Ambulans bir gün herkese lâzım olabilir, bunu unutmayalım’’ dedi. TRAJİKOMİK ÇAĞRILAR ADANA 112 Acil Servis Başhekim Yardımcısı Ali Ufacık ise çağrı merkezinde görevli personelin birbirinden garip telefonlar aldığını, bir defasında bir ihbar üzerine çağrıyı yapan kişinin bulunduğu yere gittiklerini belirten Ufacık, ‘’Olay ye- rine vardığımızda, acil bir durum olmadığını gördük. Neden çağrı yaptıklarını sorduğumuzda iki kişinin ambulansın geliş süresi üzerine iddiaya girdiğini öğrendik’’ diye konuştu. Başka bir çağrı üzerine gittikleri evden ise bir erkek hastayı ambulansa aldıklarını ifade eden Ufacık, sözlerini şöyle sürdürdü: ‘’Hastayı ambulansa aldık ve hastaneye naklini yapıyorduk. Aracın durduğu bir an hasta, ambulansın kapısını açarak kaçtı. Bunu üzerine biz de olayın peşini bırakmadık ve inceleme başlattık. Araştırma sonunda şahsın sevgilisiyle buluşmak için evden çıkmak zorunda olduğunu, ancak ailesinden izin alamadığını belirledik.’’ Adana / aa |
05.10.2009 |