Haberler |
AVM’lerde ziyaretçi azaldı, ciro arttı |
İÇ tüketimin canlanması için düzenlenen kampanyalar amacına ulaştı. Alışveriş merkezleri, 2009 yılının en yüksek ciro endeksi verilerine Haziran ayında ulaştı. Sayıları 35 ilde 217’ye ulaşan AVM’lerde yılın ilk 6 ayında 450 milyon kşilik ziyaret ve 9,5 milyar TL ciro gerçekleşti. Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Hakan Kodal düzenlediği basın toplantısında, AVM sektörünün 2009 yılı değerlendirmesini yaptı. Toplantıda sektörün nabzını ölçen AVM Endeksi’nin Haziran ayı sonuçlarına da değinen Kodal, endeks verilerine göre, 2009 yılının en yüksek ciro verilerine Haziran ayında ulaşıldığını söyledi. Ciro endeksinin geçen yılın Haziran ayına göre yüzde 4, Mayıs ayına göre ise yüzde 2 arttığini ifade etti. Kodal, kapı girişi endeksinde geçen yıla oranla yüzde 4 daralma gözlenirken bir yandan da ciroların artmış olmasının, gelen ziyaretçilerin AVM’lerde daha çok harcama yapmış olduğunun bir göstergesi sayılabileceğini anlattı. Hakan Kodal, 2009 sonu itibarıyle ise cironun 20 milyar TL, ziyaretçi rakamlarının ise 1 milyar olacağının öngörüldüğünü kaydetti. |
25.07.2009 |