Haberler |
Sıfırın sebebi bilgisayar mı? |
Selçuk Üniversitesi (SÜ) Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Muammer Muşta, eğitimde başarısızlığın en büyük sebebinin küçük yaşta çocuklara okuma alışkanlığı kazandırılmaması olduğunu, bilgisayar kullanımının da okumama alışkanlığıyla örtüştüğünü söyledi. Prof. Dr. Muşta, çocukların yanlış şekilde ve gereğinden fazla internet başında bulunmasının eğitimin kalitesini düşürebileceğini belirtti. Bu tespite rağmen, bu yılki OKS ve ÖSS’de pek çok öğrencinin sıfır puan almasında tek suçlunun bilgisayarmış gibi gösterilmesinin yanlış olduğunu belirten Muşta, ‘’Okuma geleneği olmayan bir toplumuz. Anne ve baba okumuyor, çocuk da okumuyor. Aynı zamanda ülkemizde eğitim maalesef okumaya dayalı verilmiyor’’ dedi. Eğitimde en önemli unsurun beyin gelişimi ve hayata bakışın şekillendirilmesinde derin etkiler bırakan, çocuklara okuma alışkanlığı kazandırılması olduğunu vurgulayan Muşta, şunları kaydetti: ‘’Çocuklara küçük yaşta okuma alışkanlığı kazandırmıyoruz, çocuk kitabın bir bölümünü ezberliyor, sınavdan geçiyor. Bu durum çocuğun gelişmesini engellediği gibi başarısızlığı beraberinde getiriyor. Çocuklarımızın başarısızlığı ülkemizin başarısızlığı anlamına gelir. Tabiî ki ders çalışıp kitap okumak yerine bilgisayar başında oyun oynanarak geçirilen zaman kayıp zamandır. Burada görev, okuldan çok öğrencinin ailesine düşüyor. Anne baba hem kitap okuyacak hem de güzel bir dille yaklaşarak çocuğun kitap okumasını sağlayacak. Çocuk elbette bilgisayardan yararlanacak, oyun oynayacak ancak bunu tümüyle ailesinin gözetiminde yapacak. Yani bilgisayarın çocuğu okumaya teşvik edeceğini düşünmek büyük yanlış.’’
BÜTÜN OKULLARIMIZI BİLGİSAYARLARLA DONATTIK, SONUÇ NE? Eğitim-İş Sendikası Konya Şube Başkanı Veli Demir ise ödüllendirmenin motivasyon için eğitime katkıda bulunan bir yöntem olduğunu ancak yıl boyunca çocuğunun derslerinin nasıl olduğunu hiç merak etmeyen bir babanın çocuğuna karne hediyesi olarak bilgisayar almasının çocuk tarafından ancak ‘’rüşvet’’ gibi algılandığını belirtti. Karne hediyesinin sadece bilgisayar veya bisiklet gibi pahalı şeyler olması gerekmediğini ifade eden Demir, şunları söyledi: ‘’Tüm okullarımızı bilgisayarlarla donattık, sonuç ne oldu, başarısızlık. Zaten eğitim, insan odaklıysa anlamlıdır. Öğrenciye bilgisayar kullandırınca başarılı olacağını sandık, ancak yanıldığımızı sınav sonuçları yüzümüze vurdu. Öğrencilerin artık sınavlarda sadece matematik değil sosyal bilimler sorularını bile boş bırakmasında en önemli neden, bilgisayarın çocuklarca amaç dışı kullanımına izin verilmesidir.’’ |
24.07.2009 |