Haberler |
Reklâm mailleri fazla okunmuyor |
Ürün ve firma tanıtımlarında e-pazarlama yöntemini tercih eden şirketlerin gönderdiği elektronik postaların (mail) Türkiye’de yüzde 10-15 arasında okunduğu bildirildi. Elektronik posta gönderen bir firmanın genel müdürü Emre Barlas, yaptığı açıklamada, son yıllarda gelişen teknolojiye paralel olarak ürün tanıtımlarında internetin yoğunlukla tercih edilmeye başlandığını söyledi. E-pazarlama sayesinde şirketlerin aynı anda yüz binlerce kişiye ulaşabildiğini bildiren Barlas, şöyle konuştu: ‘’Hatta bu konuda sektör bile oluştu. Bilgisayar programı hazırlamayı bilen herkes elde ettiği elektronik posta adreslerini satma yoluna gitti. Toplu elektronik posta atan firmaların Türkiye genelinde gönderdiği elektronik postaların okunurluk oranı çok az. Türkiye’de bir kampanyanın okundu oranları yüzde 10-15’i geçmiyor. Yani insanlar reklâm içeren elektronik postalarını açmadan siliyor.’’ Dünya genelinde bile pazarlama amaçlı elektronik postaların okunurluk oranının yüzde 25’in üzerine çıkmasının başarı olarak nitelendirildiğini ifade eden Barlas, birçok büyük kuruluşun bu oranları arttırmak için mücadele verdiğini bildirdi. |
12.06.2009 |