Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Nazım Kaya, tüketicilerin bilinçli ve planlı bir şekilde borçlandırıldığını söyledi. Kaya, “Halkımız aylık kazancının önemli bir kısmını kredi borçları için kullanması nedeniyle, ekmek parasına dahi muhtaç hale geldi” dedi.
Tüketici bilinçli ve planlı bir şekilde borçlandırıldı
TÜKETİCİLER Birliği Genel Başkanı Nazım Kaya, tüketicilerin bilinçli ve planlı bir şekilde borçlandırıldığını savundu.
Kaya, yaptığı açıklamada, kredi kartı ve kredi borçlarındaki artışı değerlendirdi. Kaya, birlik olarak 2006 yılında yaşanan kredi kartı borçlarından kaynaklanan intihalar sebebiyle kredi kartı ve kredi kullandırma konusunda sürekli ikazlar da bulunarak, bankaların tüketicileri borçlandırdıklarına dikkati çektiklerini, bu durumun ülke ekonomisi için büyük sorunlara sebep olacağını dile getirdiklerini ifade etti. Kredi kartı ve kredi borcunu ödeyemeyenlerin sayısının bir önceki yıla göre yüzde 253 artış göstermesinin de içinde bulunulan durumu gösterdiğini anlatan Kaya, ‘’İngiliz Aviva şirketinin yaptığı araştırmada, tüketicinin toplam borcunun yüzde 36’sının kredi kartı borçlarından, yüzde 13’ünün ise bireysel kredi borçlarından oluştuğu görülmüştür’’ dedi. Kaya, şunları kaydetti: ‘’Bankaların tüketiciyi sürekli borçlandırmasına karşılık Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK) ve diğer yetkililerin sürekli pembe tablolar çizmesi tüketiciyi bugünlere getirdi. Halkımız aylık kazancının önemli bir kısmını kredi borçları için kullanması nedeniyle, ekmek parasına dahi muhtaç hale geldi. Kredi kartı ve kredi borçlarından dolayı intihar, boşanma, cinayet ve hırsızlık gibi vakaların artış göstermesi yetkililerin çözüm üretmesini gerektirmektedir.’’
Kaya, bir süre önce başlattıkları ‘’Taksitle Ölmeyelim Taksitle Ödeyelim’’ imza kampanyası ile tüketicilerin taleplerini TBMM Başkanlığı’na ileterek kredi kartı borçlarının 24 ay vede ile yeniden yapılandırılmasının gayreti içinde olduklarını belirterek, yapılandırmanın gerçekleştirilmemesi halinde üzücü olayların hızlı artacağını sözlerine ekledi.
|