Bağımsız Eğitimciler Sendikası YÖK’ün 2010 yılından itibaren geçerli olmak üzere ÖSS’yi iki aşamalı hale getiren ve ikinci aşaması 5 sınavdan oluşan yeni sistemini “ehven-i şer” olarak değerlendirdi: Olumlu değişiklikler var, ama ezberci sisteme ve dersane bağımlılığına çare getirmiyor.
Eğitimciler: Yeni ÖSS ehven-i şer
YÜKSEKÖĞRETİM Kurulu’nun (YÖK), 2010 yılından itibaren geçerli olmak üzere ÖSS’yi iki aşamalı hale getiren ve ikinci aşaması 5 sınavdan oluşan yeni sistemini, “Yeni sistemin daha çok öğrenci başarısına endeksli olacağını düşünüyorum” şeklinde değerlendiren Bağımsız Eğitimciler Sendikası Genel Başkanı Gürkan Avcı, yeni sistemle meslek lisesi mezunlarının farklı alanlarda eğitim görmesinin önünün açılıyor olmasını da “olumlu bir gelişme” olarak değerlendirdi.
ÖSS’nin iki aşamalı ve sınavın 5 ayrı zaman ve bölüme yayılıyor olmasının öğrencilerin özel durumlarından kaynaklanacak muhtemel kayıp ve zaafların telafisini mümkün kılacağını söyleyen Avcı, “Öğrencileri ciddî stres ve sıkıntıya sokan bir tek sınava bağlı ÖSS sistemi yerine iki aşamalı ve beş sınava bağlı yeni ÖSS sistemiyle öğrencilerin stresi azalacağı gibi, faaliyet ve çalışmalarını arttırmak ve motivasyonlarını sürekli kılmak imkânı da oluşacaktır. Öte yandan öğrencilerin yeni sistemde müfredatdan sorumlu olacak olması da olumlu yönde görülmesi gereken bir değişikliktir” dedi.
Olumlu yanlarının yanı sıra yeni ÖSS sisteminin öğrencileri dershane mahkûmiyetinden kurtaramayacağına inandığını söyleyen Gürkan Avcı, “Biz dershane dayatmasını, özel okul hayranlığını pasifize eden bir sistemi arzuluyoruz. Olumlu yönleri olmasına rağmen yeni sistem, dershanelere öğrenci başına 3 ila 15 milyar arasında ödeme yapan aileleri, dershaneye gitmediği takdirde sınavı kazanma imkânı olmayan öğrencileri korumaktan oldukça uzaktır. Daha kötüsü, iyi eğitimci kadrosuna sahip, sınıf mevcutları düşük, eğitim materyali zengin, fizikî altyapısı güçlü özel okullar ve varlıklı semt okulları yeni ÖSS sisteminden yine karlı çıkacaktır” diye konuştu.
Yapılan sınavların, bilgi kaynaklarına ulaşmanın serbest olduğu bir anlayışa göre olması gerektiğini ve Millî Eğitim Bakanlığı tarafından yapılan müfredat ve YÖK tarafından yapılan ÖSS reformlarının ÖSS sınav sisteminin değişmemesi durumunda hiçbir anlamı olmayacağını dile getiren Avcı, “Eğitim sistemimizde ezberci anlayışın oluşmasında ve dershane dayatmasında en büyük sorumluluk ÖSS sisteminindir” dedi.
|