Banka kredilerine ve indirimli ürünlere sarılan vatandaşların geçtiğimiz yıl Tüketiciler Derneğine ulaştırdıkları şikâyetlerin sayısında önemli artışlar olduğu ifade edildi. 2007 yılında 4 bin 169 olan banka ve hizmetleri ile ilgili şikâyetler geçtiğimiz yıl 5 bin 50’ye yükseldi.
2008, küresel ekonomik kriz, başta elektrik ve doğal gaz olmak üzere temel ihtiyaçlara yapılan zamlar sebebiyle tüketici için zor bir yıl oldu. Banka kredilerine ve indirimli ürünlere sarılan vatandaşların geçtiğimiz yıl Tüketiciler Derneği’ne ulaştırdıkları şikâyetlerin sayısında önemli artışlar olduğu ifade edildi. 2007 yılında 4 bin 169 olan banka ve hizmetleri ile ilgili şikâyetler geçtiğimiz yıl 5 bin 50’ye yükseldi. Özellikle indirimli ve taksitli online satış yapan internet siteleri ile ilgili şikâyetler ise 82’den 399’a çıktı.
Tüketiciler Derneği Başkanı Engin Başaran, geçtiğimiz yıl, derneğe gelen tüketici şikâyetlerinde artış yaşandığını belirterek, 2007 yılında 13 bin 620 olan şikâyet sayısının 2008’de 16 bin 825’e yükseldiğini söyledi. Kriz yılında özellikle elektrik ve doğal gaz zammı kararlarının alındığı dönemin çok yoğun geçtiğini, telefonların kilitlendiğini ifade eden Başaran’ın 1 Ocak 2008 ile 30 Aralık 2008 tarihleri arasında tüketicilerden derneğe iletilen şikâyetlerle ilgili verdiği bilgilere göre, geçtiğimiz yıl zamlar ile ilgili şikâyetler bin 333’ten 2 bin 640’a çıktı. Uzun seneler, tüketici derneklerine ulaşan şikâyetler arasında başı çeken kapıdan satışlara ilişkin şikâyetler ise 727’den 511’e düştü. Türk Telekom’un özellikle düşük gelirli vatandaşları zora sokan ‘sabit ücret’ uygulamasına tüketicilerin tepkisini çektiği gözleniyor. Türk Telekom’la ilgili şikâyetler 2008’de bin 507’den 2 bin 168’e çıktı. Cep telefonu ile ilgili şikâyetler ise, 2 bin 842’den 2 bin 310’a geriledi.
Söz konusu rakamların tüketici şikâyetlerinin gerçek sayısını ifade etmediğini söyleyen Başaran, maddî imkânsızlıklar sebebiyle vatandaşların mağduriyetlerini gideremediklerini belirtti.
TÜKETİCİ HAKEM HEYETLERİ DE
ŞİKÂYET EDİLİYOR
Tüketici şikâyet konularında başı Banka, cep telefonu, zamlar, Türk Telekom, Kapıdan satış ve e- ticaret çekse de eğitim ve kurslardan reklâma, konuttan gıdaya kadar her alandan şikâyetler yağıyor derneğe. Şikâyet edilenlerden biri de Tüketiciler Derneği’nin birlikte çalıştığı tüketici hakem heyetleri.
Tüketiciler Derneği Başkanı Engin Başaran, özellikle, ayakkabı ve tekstildeki şikâyetlerde azalma olduğuna dikkat çekerek, buradaki gerilemenin vatandaşların bu konuyu bilirkişi ile çözmeyi öğrenmesine bağlıyor.
|