SELÇUK Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ömer Üre, bayramların çocukların sosyal gelişimi için fırsat olduğunu belirterek, ‘’Kültürel değerleri içselleştiren çocuk, bayramları toplumdan izole edilmiş şekilde geçiren çocuklara göre gelecekteki hayatında daha başarılı olacaktır’’ dedi.
Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ömer Üre, yaptığı açıklamada, çocukların eğitim ve öğretim olmak üzere 2 farklı hayatları olduğunu ifade ederek, eğitimin sosyal hayat sırasında, öğretimin ise okulda derslerle gerçekleştirildiğini kaydetti. Sosyal ilişkilerin arttığı, ziyaretlerin yapıldığı bayramların çocuğun eğitimi için değerlendirilmesi gerektiğinin altını çizen Prof. Dr. Üre, ‘’Bayramlarda tatile gitmek yerine çocuğun akrabalarla ilişki içine girmesi sağlanmalı. Evde kapalı kalan ya da tatilde sınırlı şekilde iletişime geçen çocukta beklenen sosyal gelişme gerçekleşmez’’ dedi.
Günümüzde pek çok çocuğun akrabalarını tanımadığını ifade eden Prof. Dr. Üre, şunları kaydetti: ‘’Bayramlarda çocuğa, sosyal ve akrabalık ilişkilerini yaşama şansı verilebilir. Bayramda çocukları ders çalıştırmaya zorlamak fayda getirmez. Bazı dershanelerin Kurban Bayramı’nın uzatıldığı günlerde açık olacağı, eğitime devam edileceğini duyuyoruz. Oysa çocuğun istenilen okulu ya da üniversiteyi kazanması, onun için çok şey ifade etmez. Sosyal gelişimini tamamlamadan, yetenekleri sınırlı olarak büyüyen çocukların o çok istenilen okulları bitirdiklerinde hayata adapte olamadıklarını görüyoruz.’’
Prof. Dr. Üre, bu sebeple bayramlardaki sosyal etkileşim ve gelişim fırsatından çocuğun mahrum edilmemesinin doğru olacağını vurgulayarak, ‘’Ayrıca bayramlarda çocuklara kültürel ve geleneksel değerlerin aktarılması gerekiyor. Kültürel değerleri içselleştiren çocuk, bayramları toplumdan izole edilmiş şekilde geçiren çocuklara göre gelecekteki hayatında daha başarılı olacaktır’’ diye konuştu.
|