Sanayİ ve Ticaret Bakanı Zafer Çağlayan, Ramazan Bayramı öncesi alış veriş yoğunluğunda tüketicilerin dikkat etmesi gereken hususlar ile alış veriş sonrasıda ortaya çıkabilecek sorunlar için nerelere başvurulması gerektiği hususunda tüketicileri uyardı.
Çağlayan yaptığı açıklamada, tüketicilerin açıkta satılan ürünlere dikkat etmelerini, üzerinde etiketi, ambalajı bulunmayan ürünleri satın almamalarını, Türkçe tanıtma ve kullanma kılavuzu bulunan ürünlerin tercih etmeleri gerektiğini bildirdi. Çağlayan, yapılan alış verişlerde sorunla karşılaşanların Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Tüketici Hattı “ALO 175”i arayabileceklerini, “www.sanayi.gov.tr” internet adresine elektronik ortamda şikâyette bulunabileceklerini, illerde Sanayi ve Ticaret İl Müdürlüğü bünyesinde faaliyet gösteren il tüketici sorunları hakem heyetlerine, ilçelerde ise kaymakamlık bünyesinde bulunan ilçe tüketici sorunları hakem heyetlerine tüketici mahkemelerine başvurabileceklerini açıkladı.
|