BAYRAMLIK şekerin yüzde 80’i Ramazan Bayramı’nda satılırken, çikolata satışları 3, şekerleme satışları da 4 kat artıyor.
Ülker Çikolata Genel Müdürü Dr. İrfan Demiryol, çikolatadan sorumlu Pazarlama Genel Müdürü Şebnem Nasi ve Ülker Baycan Genel Müdürü Turgut Ziyal önceki akşam düzenledikleri iftar yemeğinde Ülker’in çikolata ve şeker grupları hakkında bilgi verdi. Ülker’in genel çikolata pazarında yüzde 65, ikramlık çikolata pazarında yüzde 41 pazar payı ile lider durumda olduğunu belirten çikolatadan sorumlu Pazarlama Genel Müdürü Şebnem Nasi, 68 çeşit ikramlık çikolata ile en geniş ürün yelpazesine sahip marka olduklarını söyledi. Çikolata tüketiminin Ramazan Bayramı’nda Kurban Bayramı’na nazaran daha yüksek olduğuna dikkat çeken Nasi şu bilgileri verdi: “Toplam pazarda ikramlık çikolata satışları bayram döneminde 3 kat artıyor. Türkiye’de ikramlık çikolata ürünleri 2007 yılında 11 bin ton satılarak 150 milyon YTL’lik cirosal büyüklüğe ulaştı. Her sene bayram için özel bir ürün tasarlıyoruz. Bu bayramın yıldızı ise İstanbul Hatırası adlı ürünümüz. Burada amacımız kartpostallı bayram kutlaması geleneğini hatırlatmak.” Nasi, çikolata üreten 4 fabrika ile yılda 100 bin tonun üzerinde üretim gerçekleştirdiklerini, her yıl toplam tonajın yüzde 10’unu yeni ürünlerin oluşturduğunu söyledi. 1944 yılından beri Türk tüketicisini ve damak tadını çok iyi tanıdıklarını dile getiren Nasi, her yıl 35’in üzerinde araştırma ile tüketicilerin yeni taleplerini ve kategoriyi daha da iyi anlamaya çalıştıklarını belirtti.
3 MİLYON KİŞİ HERGÜN ŞEKERLEME
TÜKETİYOR
Şeker tüketiminin bayramda yaklaşık 4 kat arttığını dile getiren Ülker Baycan Genel Müdürü Turgut Ziyal bayramlık şekerin yüzde 80’inin Ramazan Bayramı’nda, yüzde 20’sinin Kurban Bayramı’nda satıldığını söyledi. Ülker Gallery markası ile ikramlık şekerleme pazarında her geçen gün daha da güçlendiklerini belirten Ziyal şekerleme sektörü ile ilgili de şu bilgileri aktardı: “Bayramda ikramlık şekerleme tüketimi 2006 yılında 15 bin 500 ton iken 2007 yılında 17 bin tona ulaşmıştır. Ülker olarak toplam şekerleme pazarında yüzde 16’lık pazar payı ile 2. sırada bulunmaktayız. 123 çeşit ile farklı ağız tatlarına sahip tüketicilere seçenekler sunuyoruz.”Türkiye’de 39 milyon kişinin değişik sıklıklarla şeker tükettiğine dikkat çeken Ziyal, şu değerlendirmeyi yaptı: “Türkiye’de 3 milyon kişi her gün şekerleme tüketiyor. Araştırmalara göre İç Anadolu’da nüfusun yüzde 78’i, Doğu Anadolu’da yüzde 67’si şeker tüketiyor. Şekerleme ürünlerinin satışlarının dağılımında ise Marmara yüzde 42’lik pay ile başı çekmektedir.”
|