HAVALARIN sıcak gitmesiyle kış sezonu ürünlerin satışına başlayamayan konfeksiyoncular, okulların açılmasıyla hareket kazanırken, işlerinin açılması için Ramazan Bayramını bekliyor.
Adana Giyim Markaları Derneği (AGİMAD) Başkanı Hasan Ayyıldız, yaptığı açıklamada, vatandaşların alım gücünün düşmesi sebebiyle giyecek ihtiyacında kısıtlama yaptığını söyledi. Daha önce mağazaya girdiğinde 3-4 farklı tişört veya gömlek alan müşterilerin, mağazaya dahi girmemeye başladığını gözlemlediklerini belirten Ayyıldız, dar gelirlilerin ise işportada satılan daha ekonomik ürünleri almaya yöneldiğini ifade etti. Ayyıldız, zorunlu olarak gıda ihtiyacına öncelik veren vatandaşların fiyatlarda artış olmamasına karşın, giyim kuşam ihtiyacını ertelemesinin sektördeki hareketliliği durma noktasına getirdiğini belirterek, ‘’Esnaf stoğundaki ürünleri elden çıkaramayınca bir sonraki sezon sezona hazırlık yapmakta sıkıntı yaşıyor. Bu durumdan ciddi şekilde etkilenen hazır giyim sektörü, işçilik, elektrik ve telefon faturaları ile vergilerini ödeme güçlüğüyle de karşılaşınca sıkıntısı katlanıyor. Bu sıkıntıyı aşamayan esnaf, iş yerini kapatmak zorunda kalıyor’’ dedi.
Mağazaların raflarında kış sezonu giyim eşyalarının yer almasına karşın havaların sıcak gitmesi sebebiyle esnafın satış yapamadığını belirten Ayyıldız, okulların açılmasının ise sektöre biraz hareketlilik kazandırdığını bildirdi. Ayyıldız, işlerin açılması için Ramazan Bayramını beklediklerini ifade ederek, şöyle konuştu:
‘’Ramazan Bayramı satışlarının da son bir hafta başlamasını bekliyoruz. Okul ve gıda harcamaları ile kredi kartı ödemeleri gibi üst üste gelen giderler, alışverişe çıkma tarihini değiştiriyor. Vatandaşların ihtiyaçlarını son güne bırakma alışkanlığı da buna eklenince esnafın para kazanma umudu son birkaç güne kalıyor.’’
Memur ve işçi ücretlerinde alım gücünü rahatlatacak artışlar olmamasının hazır giyim gibi diğer sektörleri de olumsuz yönde etkilediğini anlatan Ayyıldız, şöyle konuştu:
‘’Maaşlarda artış yok ama gizli enflasyon var. Gizli enflasyonu sektörün içinde olan daha iyi biliyor. Vatandaşlar bir ürünü almak için bir cadde değil, bir kaç caddedeki mağazaların fiyatlarını inceledikten sonra tercihini yapıyor. Satışları durma noktasına gelen işletme sahipleri sıkıntıyı aşabilmek için de indirim kampanyaları yapmaya devam ediyor.’’
|