İngİlİz The Guardian gazetesi, Profesör Reiss’in “yaratılış ve akıllı tasarımın tartışma dışında bırakılması bazı öğrencileri bilimden uzaklaştırıyor.” dediğini aktardı.
Reiss, yaratılışın ve akıllı tasarımın okullardaki bilim derslerinde okutulması gerektiğini vurguladı. Bu konuların tartışma dışı bırakılmasının “ters teptiğini” vurgulayan Reiss, bazı öğrencileri de bilimden uzaklaştırabileceğini savundu. Her 10 öğrenciden birinin yaratılışa inanan aileden geldiğine dikkat çeken İngiliz akademisyen, “20 yıldır biyoloji öğretiyorum. Deneyimlerimin bana söylediği bu çocuklara yanlış birşeye inandığını söylerseniz bilim hakkında daha fazlasını öğrenmek istemeyebilirler. Sürekli evrime vurgu yapmak öğrencilerin fikirlerini değiştirmesine neden olmuyor.” dedi. Reiss ayrıca, bilim öğretmenlerinin yaratılışı “yanlış algılama” olarak değil “dünya görüşüne” bir alternatif olarak görmesi gerektiğine dikkat çekti.
Profesör Reiss’in bu açıklamalarına tepki gösteren Profesör Lewis Wolpert, yaratılışın din derslerinde okutulması gerektiğini savundu. Liverpool Üniversitesi’nden Fizik Profesörü John Fry, bilim derslerinin yaratılışın öğretilmesi için uygun yerler olmadığını kaydetti. Fry, bilim derslerinde evrime karşı bilimsel kanıtlarla karşı çıkılabileceğini vurguladı. Profesör Reiss de yaratılışın bilimsel olmadığını belirterek buna karşın bilim derslerinde okutulmaması için bunun yeterli bir sebep olmadığını kaydetti. Reiss’e destek çıkan Exeter Üniversitesi’nden Profesör John Bryant, “Yeterli zaman varsa ve sınıftakiler yeterince olgunsa tartışılabilir.” dedi.
|