Hyundai'nın SUV-C segmentinde yer alan ve Türkiye'nin en çok satılan SUV modelleri arasında her zaman ilk üç içinde yer alan Tucson modeli, yeni motoru ve yürüyen aksamıyla 2009 model olarak satışa sunuldu.
Hyundai Tucson'un dış görünümünde önemli bir değişikliğe gidilmezken en dikkat çekici yenilik motorda ve yürüyen aksamda yapıldı. Türkiye'ye gücü 150 PS'e yükseltilen 2.0 CRDi-VGT dizel motorla ithal edilen Tucson'da artık 6 ileri manuel şanzıman ile birlikte 4x4 çekiş sistemi, 4 kademeli H-Matic yarı otomatik şanzıman ile birlikte de 4x2 önden çekişli sistem sunulmaya başlandı.
Tucson'un 1991 cc hacimli common-rail dizel motorunda VGT (Değişken Geometrili Turbo) kullanılarak gücü 3800 d/d'de 150 PS'e, torku da 1800 ile 2500 d/d arasında 31 kgm'ye (304 Nm'ye) yükseltildi. 16 supaplı olan bu motor, manuel şanzıman ile 0-100 km/s hızlanmasını 13.8 saniyede gerçekleştiren ve 175 km/s maksimum hıza ulaşan Tucson'un 100 km'deki ortalama yakıt tüketimi ise 7,1 litre. H-Matic şanzıman ile 16,1 saniyede 0'dan 100 km/s hıza çıkan Tucson'un maksimum hızı 177 km/s ve 100 km'deki ortalama tüketimi ise 8 litre olan Tucson'un fiyatları 57 bin 500 YTL ile 65 bin 500 YTL arasında değişiyor.
|