TÜRKİYE'DEKİ 923 ilçenin ilköğretim ve ortaöğretim imkânlarının incelendiği araştırma, Türkiye’de ilk ve ortaöğretimde toplam 80 bin öğretmen açığının bulunduğunu ortaya koydu.
TÜBİTAK’ın desteklediği Hacettepe Üniversitesi İstatistik Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Hülya Çıngı koordinatörlüğünde yürütülen ve Doç. Dr. Cem Kadılar ile Kamu İhale Kurumu’ndan Dr. Güler Koçberber’in araştırmacı olarak katıldığı, ‘’Türkiye Genelinde İlk ve Ortaöğretim Olanaklarının İncelenmesi ve Belirlenen Aksaklıklara Çözüm Önerilerinin Getirilmesi’’ başlıklı çalışma kapsamında bölgelere göre ilk ve ortaöğretim imkanları, öğrenci başına düşen öğretmen, derslik ve bilgisayar sayısı, kütüphane imkanları ve eğitime yapılan harcamalar gibi veriler incelendi.
Derlemeye göre, Türkiye ortalamasının altında eğitim imkânlarına sahip ilköğretim okullarında yaklaşık 65 bin, ortöğretim okullarında ise 15 bin 559 öğretmen açığı bulunuyor.
Araştırmada, Türkiye ortalamasının altında eğitim imkânlarına sahip olan ilköğretim okullarının öğretmen ihtiyacının yaklaşık 65 bin, derslik ihtiyacının 124 bin, bilgisayar ihtiyacının 78 bin, bilgisayar laboratuvarı ihtiyacının 5 bin 708, fen laboratuvarı ihtiyacının 4 bin 518, yabancı dil laboratuvarı ihtiyacının 6 bin 249, kütüphane ihtiyacının 4 bin 96 olduğu ortaya çıktı.
Araştırmada, genel değerlendirme ile ayrı ayrı ilk ve ortaöğretim imkanlarının değerlendirmelerinden en gelişmiş ilçe Çankaya (Ankara) olarak tesbit edildi. Eğitim imkânlarına göre gelişmişlik endeksi en düşük olan ilçe ilköğretim ve ortaöğretim imkanları birlikte değerlendirildiğinde Pervari (Siirt), sadece ilköğretim imkânları yönünden incelendiğinde Başkale (Van) ve sadece ortaöğretim imkânları yönünden incelendiğinde Şemdinli (Hakkari) olarak belirlendi.
|