Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, hedeflerinin yıl sonu itibariyle 16 bin 500 kilometre bölünmüş yolu bitirmek olduğunu belirtti.
Vatandaşları karayollarında hız yapmamaları konusunda uyaran Bakan Yıldırım, “Hız kara yolunda felâket, deniz yolunda ise berekettir. Sürücülerimiz ona göre hareket ederse memnun oluruz’’ dedi. İzmir-Afyonkarahisar, Afyonkarahisar-Antalya, Afyonkarahisar-Ankara kara yollarındaki bölünmüş yol yapım çalışmalarını yerinde inceleyerek, çalışmalar hakkında bilgi alan Ulaştırma Bakanı Yıldırım, öncelikli çalışmaların trafik debisi fazla olan güzergâhlarda yapıldığını vurguladı.
Afyonkarahisar-Ankara kara yolu Köroğlu belinde gazetecilere açıklamalarda bulunan Yıldırım, şunları söyledi: ’’Afyonkarahisar-Ankara kara yolunu bu sene bitirdiğimizde, İzmir’den Ankara’ya kadar Afyonkarahisar üzerinden tamamen bölünmüş yol olacak ve insanlarımız araç sollamadan Ankara’ya kadar varacaklar. Aynı şekilde Antalya’dan Ankara’ya Afyonkarahisar üzerinden giden vatandaşlarımız için bu yol bölünmüş olacak. Diğer önemli bir güzergâhımız, Samsun-Ankara arasındaki yolumuz da tamamen bölünmüş yol olacak. Diğer taraftan Sakarya, Bilecik, Bozüyük, Kütahya’dan devam eden Antalya bağlantılı yolumuz da tamamen bölünmüş yol olacak. İstanbul’dan Balıkesir üzerinden İzmir’e inen yolumuzu da bölünmüş yol haline getireceğiz. Böylece Türkiye’nin önemli ticaret ve üretim merkezlerini denizlerimizle buluşturan, ana ulaşım güzergâhlarındaki bütün yollarımızı bölünmüş yol haline getirmiş olacağız.’’
Yıldırım, 2011 yılı hedeflerinin ise 21 bin 500 kilometre bölünmüş yol olduğunu belirterek, bunun için yapılan planların ve çalışmaların devam ettiğini anlattı. Yıldırım, yapılan bölünmüş yol çalışmalarının parasal değerinin ise 6 katrilyon TL’nin üzerinde olduğunu kaydetti.
BÖLÜNMÜŞ YOLLAR
KAZALARI AZALTIYOR
Bölünmüş yolların hem zamandan tasarruf ettirdiğini, hem de sürüş konforunu arttırmasının yanında en büyük faydasının, kazaları yüzde 80-90 oranında azaltmak olduğunu belirten Yıldırım, sözlerini şöyle sürdürdü: ‘’İstatistikler de bunu açıkça gösteriyor. Türkiye’de 2008 yılının ilk yarısındaki ölümlü trafik kazaları ilk defa 2 binin altına düştü. Eskiden bu rakamlar 6-7 binlerin üzerinde seyrediyordu. Bunu da bölünmüş yolların artmasıyla başardık. Ama vatandaşlarımdan özellikle bir istirhamım var, yollar güzelleşiyor, çift şeritli hale geliyor diye sakın ola ki yolların güzelliğine kendilerini kaptırıp gaz pedalına fazla basmasınlar. Acele etmesinler. Nasıl olsa hızlı gitmek ile yavaş gitmek arasında çok az bir fark var. Onların sağlığı bizim için her şeyin önünde gelir. Hız kara yolunda felâket, deniz yolunda ise berekettir. Sürücülerimiz ona göre hareket ederse memnun oluruz.’’Yıldırım, yollara ilk etapta satıh kaplama yapıldığını, ardından da trafiğin yoğun bölümlerinde sıcak asfalt çalışması gerçekleştirdiklerini söyledi.
HIZLI TREN PROJELERİ
DEVAM EDECEK
Hızlı tren projelerinin de genişleyerek yıllara göre devam edeceğini belirten Yıldırım, demir yolu yapımının kara yolu yapımına göre çok daha pahalı olduğunun altını çizdi. Yıldırım, şöyle konuştu: ‘’Hızlı trenle ilgili Ankara-İstanbul güzergâhının Ankara-Eskişehir bölümünü bitirdik. Polatlı’dan bir kol Konya’ya aktarılıyor. Onun da yapımı devam ediyor. Yine Afyonkarahisar üzerinden gerek İzmir’e, gerek Antalya’ya çok ilerki yıllar için hızlı tren projelerimiz var. Bunların etütleri, fizibilite çalışmaları yapılıyor. Ama bana, ‘şu gün şu sene burada hızlı tren olur mu yapılacak mı?’ diye sorarsanız bunun cevabını vermem. Çünkü proje yapmak yetmez. Bunun kaynağını da bulmak gerekir. Demir yolu yapmak kara yolu yapmaktan daha zor bir iştir. Bunların hepsi maliyet meselesi. Projelerimizi, her şeyi hazırlıyoruz. Para bulduğumuzda, proje hazır olduğundan hemen yapacağız.’’
|