Test ettiğimiz araçların teknik verilerini köşemizde yazarken bazen ortama bazen de fabrika verilerinden yararlanıyoruz. Bazen de verileri çok hassas bir şekilde ölçerek kaleme alıyoruz. Her otomobil markasının kendine göre ayırt edici özelliği vardır. Peugeot'un bana göre en ayırt edici özelliği dinamik sürüşünün yanında yakıt ekonomisidir. 307'nin halefi olarak piyasaya çıkan 308'in modern teknolojiyi en iyi şekilde taşımasının yanında HDi motorunda sunduğu ekonomi gerçekten takdire şayan. 308 selefi ile kıyaslandığında çok radikal farkları olmasa da ciddî bir makyaj ve teknolojik yenilenmelerin izlerini görebiliyorsunuz.
YAKIŞIKLI ÖN TASARIM
İnsanlarda güzellik yüz güzelliği ile nitelendirilirse, bu otomobillerde ön görünüme denk gelir. 308'in gerçekten çok çekici bir ön görünüme sahip. Kaslı görünmesini sağlayan V şeklindeki ön kaputu, dikey sis farları, geniş havalandırma ızgarası ve büyük aslan logosu ile göz dolduruyor. Arka tarafa doğru yükselen ve daralan arka camıyla, yandan ve arkadan oldukça sportif görünmekte. Arka camın dışındaki diğer camların tasarım olarak büyük olması oldukça ferah bir mekânda seyahat etmenizi sağlıyor. Hele buna bir de cam tavan eklenirse, yolculuk zevkiniz bir kat daha artıyor.
MÜKEMMELLİK DETAYLARDADIR
308'in iç tasarımı oldukça ilgi çekici. İki farklı renk kullanılarak sportif bir görünüme kavuşan iç mekân, ön konsolda, havalandırma ızgaralarında ve kapı kollarında kullanılan alüminyum görünümlü malzemeler sayesinde daha da zenginleşmiş. Beyaz zeminli göstergeler büyüklüğü ve okunurluğunun yanı sıra sportifliği ile de dikkat çekiyor. 308'in işçilik kalitesi ve seçilen malzemeler ise selefine göre çok daha iyi. Ayrıca iç dikiz aynasına yakın bir yerde konumlandırılan emniyet kemeri uyarıları ve yolcu hava yastığının açık olup olmadığını gösteren bölüm de dikkat çeken bir ayrıntı. Test aracımızdaki panoramik cam el freninin yanındaki düğmeye bir kere dokunulduğunda açılmaya başlayan tavan kaplamasının arkasında yer alıyor. Böylece güneş istemediğiniz zaman içeriye giremiyor. Hem önde hem de arka kısımda oldukça geniş oturma alanı sunuyor. 308'in 430 litrelik bagaj hacmi ise koltuklar katlandığı zaman 1.398 lt'ye kadar çıkabiliyor. Test aracımızda arka koltuk kol dayama yeri küçük bir portatif masa gibi kullanılabilirken aynı zamanda açıldığı zaman bagaja ulaşmanızı da sağlıyor. Aynı şekilde sürücü ile yolcu arasında konumlandırılan kol dayama yeri hem kademeli hemde oldukça fonksiyonel.
YAKIŞIKLI OLDUĞU KADAR GÜÇLÜDE
110 HP güce sahip 1.6 HDi motor, 240 Nm'lik tork sayesinde zorlu yol şartlarında veya güce ihtiyacınız olduğunda çok rahat karşılıyor. Motor sesi dizel olmasından şüphe duyacağınız kadar sessiz. İlk hızlanmalarda bazı rakiplerine göre ağır gibi görünse de bunu ilerleyen kilometrelerde telâfi edebiliyor. 0-100 km hızlanmasını 11,3 sn'de tamamlayan 308 1.6 HDi'nin şehirler arasında bizzat test etmemiz sonucu 100 km'de 5.4 lt yaktığını gördük. Ve başlıkta da belirttiğimiz gibi, şehirler arası yolda, ortalama 100 km hızda, 1 depo benzin ile 1.100 km yapabiliyorsunuz. Bizzat ulaştığımız bu sonuç 308 HDI'ın ne kadar ekonomik olduğunu göstermekte.
|