Otomobil tutkunu gençlerin orta sınıfta hayal ettikleri araçlar genelde opel astra ve Peugeot modelleri olmakta. Bu otomobiller kompakt ve dinamik yapısı ile gençleri kendine cezb etmekte. Birde ekstra modifiye ile aracına aşık olanları bile görebilirsiniz. Gençlerin beğenisini toplayan araçların bir üst segmentinde ise volkswagen golf ve seat leon vardır.
Kullanıcıların modifiyeden uzak biraz daha sadeliğe kaçtığı araçlar, gerçekten gençlerin kanını kaynatmakta. Sunduğu konfor ile güvenlik yelpazesine sürüş dinamikleri de eklendiğinde bu araçlar kendilerine gençleri hayran bıraktırıyor. Bir de ortak üretilen arabalarda kalite farkını muhakkak görebiliyorsunuz. Meselâ bir çok markayı bünyesinde barındıran Volkswagen grubu kullandığı ortak teknolojilerle daha kaliteli arabaları daha ucuza mal edebiliyor. Bu hafta test konuğumuz olan Seat Leon 1.4 TSI'da bu ortak ürünün başarılı üyelerinden biri.
VW Grubu'nun yeni bir teknoloji ile sunduğu TSI motor 1.4 litrelik motorda oldukça iyi bir verim sunuyor. 5.000 d/d'de 125 HP güç ve 1.500 - 4.000 d/d aralığında 200 Nm tork üretmesi bunun en güzel ispatı. Karizmatik ve yarışçı görüntüsüne sahip Leon, 1.300 kg olmasına rağmen yakıt tüketiminde çok da bonkör olduğu söylenemez. 100 km'de 7.2 lt yakıt tüketmesi ile sunduğu performansa ve sürüş karakterine göre oldukça iyi. 0-100 km/s hızlanmasını 10 saniyenin altında tamamlayan Leon 1.4 TSI'ın son sür'atini kadranda 230 olarak gördük. Kemikli vites geçişleriyle sürüş zevkini tetikleyen Leon, 6 ileri manuel şanzımanın bu motorla işbirliğinin de son derece başarılı olduğunu da ekleyelim.
Aracın 1.4 litrelik bir motora sahip olması yüzünden performanslı bir kullanım elde edemeyeceğimizi düşünüyorum ama sürücü koltuğuna geçip yola çıktığımda bunun hiç de öyle olmadığını gördüm. Biraz sert ayarlanmış süspansiyonları ve elektromekanik direksiyon sistemi ile son derece başarılı bir sürüş karakteri sunan Leon 1.4 TSI, şehir içindeki büyük çukurlarda konforunuzu biraz bozsa da asfalttaki yol tutuşuna şahit olunca çukurlar aklınıza bile gelmiyor.
Güvenlikte alfabeyi yutmuş
ABS+TCS, ESP+EBA, Aktif Sürüş Sistemi (DSR) gibi güvenlik konusunda alfabenin birçok harfine sahip olan Leon'un, sürüş güvenliğini ve kalitesini arttıran donanımlar da başarısını güçlendiriyor. Güvenlik mesafesinin altında durmayı başarabilen Leon'un fren sistemi de övgüyü hak ediyor. Bir aracın motorunu anlattığımızda tasarımı eksik kalmakta, tasarımı anlattığımızda motoru yetersiz kaldığından fazla değinemeyiz. Leon'da motor kadar tasarım ve işçilikte değinmeye değer nitelikte. Çekici ve kaslı ön görünümündeki büyük Seat logosu marka imajını vurguluyor. Bagaj kapağına ve kaputa eşit dağıtılan stop lambaları ve rüzgârlığı ile sportif ruhunu açığa çıkarıyor.
Leon'un bagaj hacmi rakiplerine kafa tutuyor
İÇ MEKÂNDA kendinizi adeta sizi sarıp sarmaladığınızı hissettiğiniz araç da bazen sıkıştığınızı hissedebilirsiniz. İç mekânı derli toplu olan aracın işlevsel olarak büyük bir sorun olmasa da eşya gözleri biraz yetersiz. Leon dediğimizde daha donanımlı bir orta konsol beklediğimi de ifade edeyim. Leon'un 341 litrelik bagaj hacmi rakiplerine kafa tutabilecek genişlikte. LEON 1.4 lt TSI 125 hp Stylance tek donanım seçeneğiyle ve 39.550 YTL kampanyalı fiyat ile satılmakta. 1.6 lt 102 hp Stylance versiyonuna göre 3.650 ytl daha pahalı olan araçta TSI teknolojisini ve 1.4 motorun hünerini görebilirsiniz.
|