AYLIK Genç Yaklaşım dergisi, tarih yapan, ama yazmayan, kendini başkalarından öğrenen bir milletin miras yedi çocukları olarak bu ay tarihin derinliklerine dalıyor. Dergi, tarihin gizemli ve tozlu raflarına dokunarak ve bize neler bıraktığına bakarak, yeni bir bilinç düzeyine ulaşmaya katkıda bulunmak amacında…
Her kesimin ayrı bir tarih anlatıcısı olduğu ülkemizde, hepimizin de ayrı ayrı bellekleri ve birikimleri toplanınca elde kalan hamasi bir söylenceden öteye gitmiyor. Tarihimize bu güne bakan yönleriyle bakmak ve birikimlerimizi korkularımıza feda etmeden yeniden keşfetmek zorundayız. Bunun için de geçmişimizle bu günümüz arasında köprü olabilecek genç beyinlere çok iş düşüyor. Tarihini yitiren bir milletin, hafızasını yitiren bir insandan farksız olacağını ve savrulmalardan kurtulamayacağını bilerek yola daha fazla bedeller ödemeden çıkmak gerekiyor.
Tarih dosyasında şu sorulara cevap aranıyor:
Başkalarının kendi inanç ve felsefelerine göre yazdığı tarihe bakarak biz kendi okumalarımızı nasıl yapabiliriz? Bu gün tarihimizi öğrenirken bile yabancı kaynaklara ve yabancı uzmanlara ihtiyaç duyuyorsak, bunun anlamı nedir ve bu durum bizi nereye götürür? Bize anlatılan tarih gerçekten yaşanmış mıdır? Geçip giden zamana ve yaşanmışlıklara bu günün medeniyeti nasıl bir elbise giydirmektedir? Giydirdiği bu elbise gerçekten tarihi sürecin yaşanmışlık ve geçmişi midir?
Aykut Tanrıkulu, “Evrilmek değil, yücelmek” diyerek, evrim tarihinin safsatasını bir kez daha gözler önüne seriyor.
Latif Salihoğlu, “Cumhurla zıtlaşan Cumhuriyet” başlıklı yazısıyla yakın tarihin siyasî argümanını gözler önüne seriyor.
Recep Bozdağ, “Sabancı ödülü ve Osmanlı’ya yabancı kalmayan yabancılar” yazısıyla bir ödül ve arkasından bizi yansıtan çok çarpıcı sonuçlara ulaştıracak bizleri.
Mehtap Yıldırım, Ağustos ayının neden zaferler ayı olduğunu cevaplıyor.
Boğaziçi Üniversitesi Sosyoloji Bölüm Başkanı Faruk Birtek ile yaptığımız söyleşide, “Dünyanın en zengin tarihine sahibiz, ama farkında değiliz” diye sesleniyor Faruk Hoca.
Genç Yaklaşım kapak dosyası dışında okunacak diğer dosyalarla birlikte, yine dopdolu bir sayıyla okuyucularının karşısında.
|