PEGASUS Havayolları Yönetim Kurulu Başkanı Ali Sabancı, yakıt fiyatlarındaki her 10 dolar farkın sektöre 300 milyon dolar ilâve fatura getirdiğini ve bunun da toplamda 1,8 milyar dolar ilâve yük anlamına geldiğini kaydetti.
Ali Sabancı, şu anda sektörü etkileyen belirleyici faktörün yakıt fiyatları olduğunu, Türkiye’de yılda 18-19 hava yolu şirketinin toplam 3 milyon ton yakıt harcadığını kaydetti. Yakıt fiyatlarındaki her 10 dolarlık fiyat farkının sektöre 300 milyon dolar ilâve fatura getirdiğine dikkat çeken Sabancı, şöyle devam etti: “Bu, toplamda 1 milyar 800 milyon dolarlık ilâve masraf getiriyor. Söz konusu ilâve masrafın yarısı THY’nin, yarısı diğerlerinin... Maliyetin yarısını misafirlere yansıtırsan, kalan yarısı için bir yerlerden para bulman lâzım. Buradan yola çıkarak diyorum ki; yaz sezonu biter bitmez artık Kasım ayından itibaren sektörde yeniden konsolidasyon eforları başlamak zorunda. Kartlar bu sektörde yeniden dağıtılacak. Hava yolu sektöründeki rekabete ilişkin de Sabancı, “Benim tahminim önümüzdeki 2-3 yılda Türkiye’de 3 tane veya 4 tane hava yolu şirketi kalır. Çünkü bu iş Türkiye’de daha fazla sermaye, daha fazla plan isteyen, verimliliğe önem veren şirketlerde kalacak. (2 tane uçağım var) diye hava yolu işi yapılamayacak. 3-4 tanesinin içinde tabiî ki THY ile uzantıları olur, Pegasus olur. Aslan payı yine THY’de olur, ancak bizden başka bir tane daha olur diye düşünüyorum” şeklinde konuştu.
|