Click Here!
      "Gerçekten" haber verir 19 Haziran 2008
Anasayfam Yap | Sık Kullanılanlara Ekle | Reklam | Künye | Abone Formu | İletişim
ASYA'NIN BAHTININ MİFTAHI , MEŞVERET ve ŞÛRÂDIR

Eski tarihli sayılar

Görüş, teklif ve
eleştirilerinizi
[email protected]
adresine bekliyoruz.
 

Ekonomi

 

Asya-Pasifik’e ihracatımız artacak

Türkiye İşadamları ve Sanayiciler Konfederasyonu (TUSKON ) Asya-Pasifik bölgesindeki yaklaşık 2,1 trilyon dolarlık ithalat pazarından pay almak için çalışmalarını devam ettiriyor.

Geçtiğimiz ay “Türkiye-Afrika Dış Ticaret Köprüsü” ile Türkiye’deki iş adamlarını, Afrikalı meslektaşlarıyla bir araya getiren TUSKON, şimdi de “Türkiye -Avrasya Dış Ticaret Köprüsü 2” programı ile Türkiye’nin ticari ortaklarının çeşitlenmesine katkı yapmaya devam ediyor. Programda aralarında Filipinler, Papua Yeni Gine, Pakistan, Vietnam, Güney Kore ve Japonya’nın da bulunduğu 20 ülkeden 465 işadamı bin 200 yerli iş adamıyla 10 bin iş görüşmesi yapması bekleniyor. Bu görüşmeler kapsamında 550 milyon dolarlık iş hacmi bekleniyor. TUSKON, 5 yılda Türkiye’nin bölge ülkelerine olan ihracatının 25 milyar dolara çıkmasını tahmin ediyor.

TUSKON Başkanı Rızanur Meral toplantı açılışında yaptığı konuşmada geçen sene yapılan birinci toplantının isminin ‘Türkiye–Pasifik Dış Ticaret Köprüsü’ iken bu sene konuk ülkelerin sınırlarının Myanmar’dan Papua Yeni Gine’ye kadar uzandığına işaret etti. Bu seneki köprünüm ise Afganistan’dan Papua Yeni Gine’ye kadar genişlediğine dikkat çeken Meral, “Artık isim de Asya Pasifik Dış Ticaret Köprüsü olarak değiştirildi. Bu süreçte toplam 10 bin iş görüşmesinin yapılmasını ve 550 milyon dolarlık karşılıklı ticaret hacmi hedefliyoruz. Asya Pasifik programı öncesinde yaklaşık 100 kişilik bir ekip 21 ülkede 6 ay boyunca çok yoğun çalışarak bu güzel toplantıya katkı sağladılar. Konuk ettiğimiz Asya Pasifik Bölgesi, 20 devleti, 2,3 milyar nüfusu (Dünyanın yüzde 40’ı), 10 trilyon dolarlık gayri-safi milli hâsılası, 2,1 trilyon dolarlık ithalatı,2,2 trilyon dolarlık ihracatı ve ortalama yüzde 7 yıllık büyüme hızı ile dünyanın en hızlı büyüyen ekonomisi konumundadır. Bölge özellikle son yıllarda zengin petrol, doğalgaz ve yeraltı kaynaklarıyla dikkat çekmektedir.” Şeklinde konuştu.

Türkiye’nin ise, 650 milyar dolar GSMH’sı, 300 milyar dolar civarındaki dış ticaret hacmi ile dünyanın 17.büyük ekonomisi olduğunu belirten Meral, Türkiye ihracatının yüzde 90’ınının sanayi ürünlerinden oluştuğunu ve bu ürünlerin yüzde 60’ının kalite konusunda çok seçici olan Avrupa Birliği ülkelerine yapıldığını kaydetti. Bu zirvede yapılacak görüşmelerden dört ana başlıkta sonuçlar beklediklerini kaydeden Meral, İhracat, yatırım, İthalat ve İnşaat-taahhüt alanlarında iş birliği imkanları olduğunu ifade etti. Konuk iş adamlarının gıda, tekstil, beyaz eşya, elektrik, elektronik, otomotiv yedek parça, tekstil, hazır giyim, ziraat aletleri ve ilaçları, inşaat malzemeleri, halı, mobilya, ev tekstili, mutfak eşyaları gibi Türkiye’de üretilen pek çok ürünü talep ettiğini aktaran TUSKON Başkanı Meral, yüksek kaliteleri ve uygun fiyatları ile Türk ürünlerinin Asya Pasifikli alıcılar için ideal alternatif olduğunu kaydetti.

Maldivler, Türk turizmciler

için ada tahsis etti

Türkiye’nin anahtar teslimi endüstri tesisleri imal edebilen bir ülke olduğuna işaret eden Meral, “Bu boyutu ile Türk sanayicisi Asya Pasifik’in yatırım ihtiyaçlarını kolaylıkla karşılayacak beceriye sahip. Asya Pasifikli bir yatırımcı ile birlikte ya da münferit olarak bölgede tesis kurarak da gerçekleştirebilir. Dünyanın en gözde turizm bölgesi olan Maldivler’de Türk yatırımcılarına Otel ve tatil köyü inşası için özel ada tahsis edebileceklerini belirtmektedirler. Bu yatırımcılarımıza duyulan güvenden kaynaklanıyor. Konuk ülkelerden ithalatımızın 16,5 milyar doları bulması Türkiye’nin de bölge ülkeleri için önemini gösteriyor. Ayrıca Türk inşaat şirketleri 100 milyar dolarlık projeyle dünyada marka oldular” diye konuştu.

Katılımcı ülkeler: Afganistan, Avustralya, Bangladeş, Burma, Endonezya, Filipinler, Güney Kore, Hindistan, Japonya, Kamboçya, Laos, Maldivler, Malezya, Nepal, Papua Yeni Gine, Pakistan, Singapur, Sri Lanka, Tayland, Vietnam, Yeni Zelanda.

19.06.2008


 

Türk-Alman uçurumu

TÜRKİYE Araştırmalar Merkezi (TAM) Vakfı´nın “Türk Göçmenler Arasında Fakirlik“ başlıklı raporu, Almanya´da yaşayan Türklerin yüzde 42,5´inin, hanelerin ise yüzde 44´ünün fakirlik sınırı altında yaşadığını gösteriyor.

Türkiye Araştırmalar Merkezi Empirik Araştırmalar Bölüm Başkanı Dr. Martina Sauer ve Göç Araştırmaları Bölüm Başkanı Dr. Dirk Halm tarafından hazırlanan “Türk Göçmenler Arasında Fakirlik“ başlıklı rapor, TAM Vakfı´nın Essen´deki merkez binasında kamuoyuna tanıtıldı. Rapor yazarlarının yanı sıra TAM Vakfı Genel Müdürü Andreas Goldberg´in de yer aldığı basın toplantısında Almanya´da son dönemde görülen ekonomik iyileşmenin göçmenlere yansımadığı vurgulandı. Raporun sonuçları fakirlik tehdidinin Türk göçmenler arasında yüksek düzeyde yaygın olduğunu gösteriyor. Kuzey Ren Vestfalya´da yaşayan 1.000 Türk kökenli göçmen üzerinden derlenen sayılar, Türk nüfusun % 42,5´inin, Almanya´da fakirlik sınırı sayılan 781 Avro´nun altında bir net gelirle yaşadığını gösteriyor.

Yeni Asya / İstanbul

19.06.2008


 

ABD’deki kriz Türkleri vurdu

AMERİKAN ekonomisinde yaşanan kriz, kendini her alanda hissettirmeye devam ederken, krizden en çok etkilenen sektörlerden biri de inşaat oldu.

Yeni ev yapımının azalması ve mevcut evlerin satışında yaşanan sıkıntı, zincirleme olarak tüm konut piyasasını zor duruma soktu. ABD’deki Türklerin yoğun olarak çalıştığı mermer sektörü de, inşaatta yaşanan krizle birlikte zarar görenler arasında. Stratejik Doğaltaş Pazarlaması (Strategic Natural Stone Marketing) kitabının yazarı Hasan Kürsad Devecioğlu, kriz dolayısıyla mermerin lüks olarak kabul edilir hale geldiğini, inşaatlarda daha ucuz olduğu için fayans veya başka malzemeler kullanıldığını söyledi. Devecioğlu, “Ev sahipler ya da müteahhitler mermer gibi lüks ve pahalı bir ürünü evlerinde kullanmak yerine; fayans gibi daha ucuz malzemeleri tercih eder hale geldi. Türk mermerciler mevcut krizden üstlerine düşen payı bu sayede aldı” dedi.

19.06.2008


 

RE/MAX ABC’ye ABD’den ödül

AĞAOĞLU projeleriyle başlayan ikinci el konut pazarlaması, kurulan 11 satış ofisiyle REMAX ABC’ye ABD’de “Özel Ödül” kazandırdı.

Ağaoğlu’nun 2000’li yılların başından itibaren hayata geçirdiği “My” konsepti altındaki markalı konut projelerindeki ikinci el satılık ve kiralık dairelerin satışını özel bir anlaşmayla üstlenen RE/MAX ABC nitelikli konutta ikinci el pazarının büyümesinde önemli rol oynarken, kurulan model ile ABD’de bir de ödül kazandı. Ağaoğlu projelerinin ikinci el satışında tek yetkili kurum olan RE/MAX ABC ofisleri halen Eltes Güneşi’ndeki kiralık ve satılık konutları portföyünde bulunduruyor.

Yeni Asya / İstanbul

19.06.2008

 
Sayfa Başı  Yazıcıya uyarla  Arkadaşıma gönder  Geri

 
GAZETE 1.SAYFA
Download

Gezi Eki Pdf

Bütün haberler

© Copyright YeniAsya 2008.Tüm hakları Saklıdır