Click Here!
      "Gerçekten" haber verir 12 Mayıs 2008

Eski tarihli sayılar

Görüş, teklif ve
eleştirilerinizi
[email protected]
adresine bekliyoruz.
 

Ekonomi

Süpermarketlerin sayısı 10 yılda 4 kat arttı

ARAŞTIRMA sektörü şirketlerinden Nielsen’ın her yıl gerçekleştirdiği “perakendeci sayıları tespit” çalışması ile güncelleştirdiği perakendeci sayılarına göre, 1998’de 2 bin 135 olan hiper, süper ve zincir market sayısı 2008 itibariyle 8 bin 252’ye ulaştı.

Nielsen’in araştırmasına göre, Türkiye, 1990’lı yıllardan itibaren geleneksel perakendecilikten organize perakendeciliğe geçişin başlamasıyla birlikte (toptancılıktan-distribütörlüğe) hızlı bir süpermarketleşme sürecine girdi. Süpermarketlerin sayısı 10 yılda yaklaşık 4 kat arttı. Süpermarketlerin sigara hariç bütün hızlı tüketim ticaretinden aldığı pay da 10 yılda yüzde 54’e yükselirken, geleneksel perakendecilerin sayıları ve ticaretten aldıkları pay geriledi. Son 10 yılda bakkal sayıları 155 binden 113 bine geriledi. Rakamlara göre, 10 yılda bakkal ve orta marketlerin sayıları yüzde 23 azaldı.

/ İSTANBUL

12.05.2008

 
Sayfa Başı  Yazıcıya uyarla  Arkadaşıma gönder  Geri

 

Bütün haberler

Başlıklar

  Sıcak para terk ediyor

  Her 4 kişiden üçü yoksul

  Süpermarketlerin sayısı 10 yılda 4 kat arttı

  45 ülkeden işadamı ticaret için İstanbul’da toplanıyor

  Savunma Fonunda 2.5 milyar dolar birikti

  Çocukları sigortalı yapanlara inceleme