Tüketici Derneği (TÜKEDER) Başkanı Avukat Necati Yentürk, vatandaşların Tüketici Sorunları Hakem Heyeti konusunda yeterince bilgi sahibi olmadığını söyledi.
Hakem heyetleri kararlarının 15 gün içerisinde Tüketici Mahkemesi’ne yapılan itirazın red edilmesiyle kesinlik kazanacağını anlatan Yentürk, “Geçtiğimiz günlerde Tüketici Sorunları Hakem Heyeti, ev ve işyerleri telefonlarında sabit ücretin haksız olduğuna dair karar verdi. Ancak bu mahkeme kararı değildi. Mahkemeye yapılan itiraz icrayı durdurmaz. Tüketici Hakem Heyetlerinin 827 YTL’ye kadar olan uyuşmazlıklarda verdiği kararlar aynen mahkeme kararı gibi icraya konulabilir” dedi.
Vatandaşların genel olarak Tüketici Hakem Heyetleri konusunda bilgi sahibi olmadığını belirten Yentürk, satınalınan kusurlu malların sebep olduğu zararın firma tarafından karşılanmaması durumunda Tüketici Sorunları Hakem Heyeti’ne başvurulması gerektiğini söyledi. Heyetin, il sanayi ve ticaret il müdürlükleri ile kaymakamlıklar bünyesinde hizmet verdiğini kaydeden Yentürk, “Satın aldığınız herhangi bir mal veya hizmetin ayıplı (kusurlu) olduğunu fark ettiğinizde öncelikle o mal veya hizmeti aldığınız satıcı veya sağlayıcı ile görüşmeniz gerekir. Sorunu çözemiyor ve karşı taraf yükümlülüğünü yerine getirmiyorsa, firma yetkilileri ile görüşmenizde yarar vardır. Bu tür görüşmelerde yasal haklarınızı (malın iadesi, malın yenisi ile değiştirilmesi, malın tamiri, malın özürü kadar değerinden indirilmesi) bildiğinizi ve seçimlik haklarınızdan hangisini tercih ettiğinizi belirtmeyi unutmayın.” diye konuştu.
|